Svårt att välja...
Det är så jobbigt när man inte kan bestämma sig! Jag har nu äntligen hittat en medryttarhäst som verkar passa mig perfekt. Men jag har också precis fått börja rida i "träningsgruppen" på ridskolan som jag har ridit på sen jag var jätte liten. Där kommer jag också att sakna alla hästarna. Jag skulle vilja hinna med båda två men det blir så mycket med skolan också. xD Hur ska jag göra? Brukar ni också svårt att bestämma er?? - Behövde mest skriva av mig lite ;)
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Skriv ner för och nackdelar med båda, det kan underlätta när du ser det framför dig 🙂
Jag skulle tagit medryttarhästen, tänk så mycket du kan gå framåt med den hästen, på ridskolan nyter man oftast hästar och då måste man lära sig om igen typ när man ska rida en ny häst.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Som #1 skrev skriv en lista på papper med alla för och nackdelar 🙂Då får du en klarare bild. Personligen hade jag valt medryttarhäst, då får du utvecklas på samma häst och även där kan du träna för tränare.
Kan du inte ta med medryttarhästen till ridskolan och rida medryttarhästen i träningsgruppen?
Medarbetare på westernridning.ifokus

Kan du rida lektioner på medryttarhästen? Visst att det är jättekul med en medryttarhäst och man lär sig mycket, men jag har sett många som lagt av med lektionerna då de blivit medryttare vilket har gjort att de stagnerat som ryttare.
Det finns fördelar och nackdelar med båda alternativen. Gör som tidigare tipsat om, skriv ner fördelar och nackdelar med båda och jämför sedan. Vad lockar mest? Vad är viktigast för dig? Vad vill du få ut av din ridning/din tid i stallet?
Det framgår inte heller om du kan ta lektioner/rida för tränare på medryttarhästen. Som #5 skrev så är det tyvärr inte helt ovanligt att man slutar utvecklas som ryttare om man slutar rida lektioner/för tränare, men kan du göra det med medryttarhästen är det ett superbra alternativ.
Jag själv valde medryttarhäst istället för ridskola när jag tvingades göra det valet. Jag kände att allt jag kunde få på ridskolan kunde jag få med medryttarhästen, samtidigt som jag kunde få ännu mer kunskap och utveckling inte bara på hästryggen utan allt om att ha häst genom medryttarskapet. Lätt val alltså.
#1 Jätte bra idé! :) #2 och #3 Ja, när man rider en och samma häst kan man ju utvecklas mer tillsammans med den hästen. #4 Det skulle vara jätte bra men jag ska bara rida honom 2 dagar i veckan och jag vet inte om hans ägare skulle gå med på det :/ #5 Det ska jag göra då! Man vill ju inte bli en sämre ryttare :) #6 Att ha en medryttarhäst är ju mycket mer likt att ha en egen häst än att rida på ridskola. Så på det sättet är det ju väldigt bra. :) Jag har nog bestämt mig för hur jag ska göra nu. Jag ska sluta att rida på ridskolan och bli medryttare. Men jag ska fortfarande rida för tränare. På det sättet kommer jag ju att utvecklas med med min medryttarhäst. Det kommer nog bli super bra! :D
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus