Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3452 ggr
Mandysan
0

Horse Saver?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har fått ett erbjudande om en Horse Saver dressyr. Hon ville ha 1000-1500 för den (kompispris;)). Den är flitigt använd i 2 år. Hon visste ej bomvidden men jag tippar på vid-X vid.

Hur är de i passformen, raka eller böjda?
Är den värd sitt pris?
Hur är de att rida i?

Många frågor som jag hoppas på svar om:)

Sen undrar jag oxå hur ni tycker att Foxens Wintec ligger på henne? Jag tycker att hon verkar behöva en vidare bom men vet ej :S

/amanda

tessa
0

Kan bara berätta vad jag hört och det är att dessa sadlar inte alls är bra utan tom har förstört vissa hästars ryggar. En sådan sadel, allround kostar väl ca 1 800 i nypris och brukar vara väldigt billiga som begagnade, kika t.ex på hastnet.se.

Tyvärr kan jag inte råda dig men själv hade jag inte köpt en sådan sadel, men det kan bero på att jag läser så mycket tjöt på nätet om olika prylars vara eller icke vara =)

Lycka till iaf! =)

Mandysan
0

#1 Okej!=O För när jag red hennes arab med den sadeln (va väl 2-4 år sen) så tyckte jag att den var gudomlig1 Men då var jag bara van vid gamla Stübbens som var inköpta på 70-talet av militären ;)

tessa
0

#2: Som sagt, jag har bara hört saker, så egentligen borde man inte lyssna på mig.. ;) men sök sadelmärket på buke så lär du få många träffar. Men som sagt, man får ta en del åsikter och kommentarer med en nypa salt.. men ibland blir man en smulare klokare än vad man var innan. Hoppas du och pållen blir nöjda iaf =)

Vilket koppjärn har du i sadeln nu?

Mandysan
0

#3 rött (vid) ;)

Klasson
0

Horsesaver sadel har jag haft å de va bara skit.. Den försvann väldigt fort

[Angel88]
0

jag tycker det priset lät extermt dyrt för en väl använd sadel som är över 2 år gammal. Tror att dom kostar mellan 1800- 2500 i affären, dom brukar inte hålla mer än 3 år har jag hört…

dom är väl ganska sköna, men tror inte dom e bra för hästens rygg

Klasson
0

Jag tyckte att min va väldigt skön.men den pasa inte på min arab jag hadde

joytick
0

Vet inget om sadelmärken tänkte bara säga att det ser ut som sadeln på bilden är lite smal :p Men jag är inte så duktig på sånt där men den såg smal ut xD

Mandysan
0

*putt*

Jag vill höra mera åsikter om Foxens sadels passform och om Horse Saver!

shirley
0

jag tycker om horsesaver, mkt skön!