Hyra/låna..
Söker ponny ''akut'' att hyra/låna i kanske 1-2 veckor!
Helst ska det vara C- ponny! Men D-ponny eller grövre B går lika bra!
Det ska vara i närheten (i värmland), som Karlskoga, Kristinehamn, Filipstad, Karlstad mm.
Eller vet ni någon som hyr ut så säg till och skriv gärna med priset per vecka! :)
Varför akut i endast 1-2 veckor?
#1: Inget måste men vill helst ha innan det blir riktigt dåligt väder på kvällar/nätterna och så vill jag ha kort tid för jag inte har all tid med all skola.. Men igentligen spelar det ingen roll, högst en månad om inte priset är för dyrt då! :)
Kanske medryttare vore nåt? kolla blocket annonser och hastnet.se om någon behöver hjälp med sin häst :)
#3: Ja, det gör jag!
Men grejen är att hästen ska stå hos mig.
Tenhults Hästuthyrning i Jönköping
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Att ha en egen häst är ett stort ansvar. Det är ingen leksak man plockar fram när man känner för det eller tx när vädret är bra. Lycka till med att hitta en häst!
#5: Tre timmar bort, lite för långt, tyvärr.
#6: Det vet jag väl? Vill helst bara att vädret ska vara fint! Den ska stå hos en vän till mig som har hästar så vi behandlar den inte som en leksak.
Så du vill ha en foderhäst i max 2 veckor?
Och så ska du under denna tid hinna flytta, vänja och lära känna hästen någorlunda?
Nejdu, oavsett om du vill ha hästen hemma eller ej så är medryttare något att rekommendera då du säkerligen inte kommer hitta någon som hyr ut sin häst under så kort tid.
Som andra skriver så är det ingen leksak.
Du har inte tid med både häst & skola, som du är ärlig och säger, men du vill endast ha hästen för att ha något att rida på?
Du vill ha en akut häst innan det blir dåligt väder…
Jag vill bara vara ärlig och uppriktig när jag säger att du inte kommer hitta en foderhäst på det sättet 😐