Kostnad för ridbana
Ni som anlagt en bra ridbana/paddock; Hur mycket har ni betalat för detta?
Jag skulle vilja ha en ridbana hemma istället för att rida 30 minuter för att kunna låna en eller rida i knölig hage. Jag har en slät och platt hage där det finns en yta på ca 50x70 meter som hade passat utmärkt för ridbana/paddock. Underlaget är torr och hård lerjord och det växer dåligt där. På tre av sidorna av plätten är det diken så jag skulle säga att dräneringen naturligt är bra. Mao bör det inte vara något jättejobb med grävningen. Har tänkt mig bana av grus och sand, men paddex kan också vara intressant. Hellre en större bana än en liten då jag inte vill att det ska vara för trångt. Viktigt är att underlaget är bra och håller sig bra. Vet att det går att lägga sand på markduk direkt på marken, men risken är stor att jag blir missnöjd efter en säsong och då känns det som bortkastade pengar. Banan ska inte vara för proffsbruk utan en vanlig, enkel, men bra ridbana.

Det här vill jag också ha tips och erfarenheter om, då vi med planerar att bygga riktig ridbana.
Vi har ca 30 minuter med bil till närmaste ridbana så känns inte så inspirerande att behöva köra iväg så långt.