Rymmare
http://kusken.blogg.se/2013/september/rymmare.html
Mina "noggranna studier" tyder på en del saker angående dessa "rymmare"… 😎
Mycket sant!😂
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)
#1 Hihi! ;) Jag har tyvärr mina erfarenheter att basera det på…
Jag har iaf en Akrobat! Lätt att stänga in så länge hon har allt hon vill ha. Men är hon inte nöjd med livet (antingen för lite mat eller för lite egentid) så hittar man henne på utsidan, utan att det syns hur hon kommit ut. Ibland har jag funderat på om någon släppt ut henne för jag förstår inte hur hon kunnat bära sig åt. Varmblodstravare.
Men min andra pålle är väl kanske lite åt einstein men ändå inte, kanske akrobat fast det syns ju alltid var och hur han har fått ut, han går antingen över, under eller i mellan. Han upptäcker efter någon veckas tid utan el att det inte finns ström på och då traskar han på. Men han har inte koll på om aggregatet är på eller inte. Idag hade han rymt ur hagen och rymt vidare in till kossorna, 2 gånger. Så kom jag dit och satte på strömmen, så försökte han igen men då fick han sig en stöt och då är han okej med att stå på rätt sida staketet.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#3 Hmmm… Då kanske han är 75% Akrobat och 25% Einstein..? 😎
Jag är helt övertygad om att det ännu finns oupptäckta raser av "rymmare"! Kanske går det att kalla vissa korsningar för en ras efter x antal generationer? 🤔