Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 5683 ggr
thilda-
0

DMSO ?

hej!

Hur får jag tag i DMSO gel ifrån usa? DMSO i gel form finns tyvärr inte i sverige utan bara i flytande och jag måste ha den i gel form :( Nån som vet hur man beställer detta medlet ifrån usa?

thilda-
0

Puttar upp!!

thilda-
0

Puttar upp!!

thilda-
0

Puttar upp!!

trex
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det kanske går med gelatin blad (man använder till gele´)

thilda-
0

nej de tror jag inte blir så bra. Det finns i gel form men man måste importera ifrån usa. Tänker inte mixtra med sånt som jag inte vet vad jag håller på med då det redan finns :)

Zabbio
0

Varför måste du ha det i gel form?

Kontakta återförsäljare i USA och hör om de skickar till Sverige. Men tänk på att det kommer ca 30% skatt på det mesta som köps från staterna, både på varan och på frakten, när man köper därifrån. Lite olika på vad man köper iofs, men räknar man på 30% så blir det iaf inte för högt när man ska betala ;) Kan de skicka det som ''gåva'' kan man nog fiffla med skatten.. *host hot* men det är säkert olagligt så det ska man inte. ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

thilda-
0

#6 för att jag ska massera det på huden :) Hon har redan fått injektioner av DMSO men blev inte helt 100 så vi ska prova även med att massera på lite sånt där på huden med…

Men hur hittar jag återförsäljare då? jag kan inte ett piss på engelska ;)

Zabbio
0

Då blir det värre. Du får leta upp någon som kan engelska. :)

(Är det ens en laglig substans? Aldrig hört talas om den)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zadeira
0

#8, Det är lagligt, och kan användas med gott resultat på både på människor och djur.

TS, efter lite googlande hittade jag att någon fått ett liniment som hette Penetrol utskrivet av veterninär, med DSMO i. Är det vad du letar efter så borde veterinär kunna skriva ut det. Hittar ingen ren gel mer än från USA, och då blir det dyrt som sjutton med frakt och sånt. Har läst mig till att det går att köpa som rent lösningsmedel, men då får du ju inte gel-effekten som du ville åt.

thilda-
0

Hmm då får jag ringa och fråga gubben som håller på att "laga" min ponny ;)

chrnilss
1

Om du fortfarande söker DMSO Gel, så finns det att beställa på streeteleven.se. Har själv testat det mot muskelvärk och muskelknutor. Använder det mest till travhästarna. Fungerar otroligt bra.