Nu har vattnet gått!
Jaha snacka om att man blev snopen…
jag och Pontus stog uppe i beteshagen hos hästarna idag och klappade dom (klockan var då ca 17.30). helt plötsligt börjar det bara rinna längs benen på mig. trodde först jag kissade på mig (haha) då det rann väldigt sakta. men det bara fortsatte.. pontus ringde upp till förlossningen och dom bad oss komma in direkt. så fort jag satte mig i bilen kom "forsen". fy sjutton vad vatten! var helt dyngsur när vi kom fram.
fick lägga mig i ett rum med 2 dosor fastsatta på magen. fick lyssna på bebis hjärta oxå. allt såg bra ut sa BM. vattnet fortsatte att rinna hela tiden. sen började värkarna. men eftersom dom inte var så täta så skickade BM hem oss med starka värktabletter. så dom ska jag ta när jag ska sova, och om jag inte kan sova ska vi åka in igen. annars ska vi dit kl 10 imorrn förmiddag.
just nu kommer och går värkarna. är inte så farligt än, men visst känns dom. men jag antar att det blir värre =/
så vi får väl se ifall vi får tillökning här inatt. men som sagt, man blev ju lite snopen. bebis e ju beräknad till 22 aug. är bara 3:e idag. =)

Åhh vad spännande! =)
Lycka till, & ett råd (ta inte illa upp) lyssna på din kropp!!
Du måste berätta allt sen =)
Kramizz Mia (4 barns mamma)
ja lite snopet måste det har varit..hoppas att allt går bra nu då!

Ohhh va spännande!! Hoppas allt går bra!!

Åhh vad spännande. Varför behöll dom dig inte på sjukhuset om du har värkar och vattnet har gått?
:O !!!!!! LYCKA TILL! :D och krysta för kung och fosterland ! ;)

gud, så kuuul :D

hoppas allt går bra nu ! :D va kuul :P Lycka till, håller tummarna :)

Oj, vad otäckt att få åka hem fast vattnet har gått. Spännande! Lycka till för du lär nog få åka tidigare i natt kanske. Vi får hålla tummarna att allt går bra.
Trodde inte att dom skickade hem en när vattnet gått ens. Hur länge kan en baby leva utan vattnet i magen utan problem?
Ska dom sätta igång dig i morgon bitti annars?
Oooooh.. Spännande, lycka till med allt nu tjejen!! Det kommer att gå suuuperbra!! :) <3

Krystar med dig Kram
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

tack för alla lycka till hehe. det lär jag behöva. e skitnervös verkligen. =/
#4. eftersom värkarna inte var så täta så tyckte dom det var bättre att jag åkte hem och försökte sova, eftersom jag påpekade att jag hade väldigt svårt att sova borta. och från oss tar det bara 5 min till sjukhuset, så det går fort när det väl är dags =)
#5. jag ska försöka hehehe.
#8. det produceras nytt fostervatten hela tiden, så det är inte "tomt" där inne. det är därför det fortfarande rinner på mig. om förlossningen inte sätter igång inom 3 dagar så sätter dom igång mig. ifall det inte blir nått ikväll så är det bara en vanlig undersökning imorrn bitti.
åååh vad nervös jag är!!

#9. #10. tack =)
Ooohh vad spännande och roligt!! Håller alla tummar och tår för att allt går bra och väntar SPÄNT på "resultatet" :D
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
hörde om en man som ringde till radion inatt, hans fru väckte honom vid kvart över tre, dom kastar sig in i bilen, bäbis kom tio i fyra ;) så det är nog bra att du bara har 5 min till sjukan :)
en kompis till en kompis, fick sitt andra barn på nyårsafton, dom han inte ens till förlossningen, han förlöste sitt lilla barn själv på sängen. han hade varit iskall hela tiden och vetat precis vad som borde göras. skittufft ! :D och vilken nyårspresent sen.
det kommer att gå galant detta ska du se :) ska tänka på dig dom närmsta dagarna nu :)
Å gud å spännande, du måste ta bilder på h*nsen, ärså nyfiken. ärs du ska se att det kommer att gå bra… lycka till nu…
Grattis föresten, nu är du ju väldigt snart mamma

gud så spännande…;))…men nervöst och behöva åka hem efter vattnet har gått….
Undrar om det är min tur nästa… eller om det är någon mer innan mig här inne som ska ha liten….

Å så spännande!! kalasskoj ju!! Lycka till!!

#13. tack =) så fooort jag får komma hem ska jag lägga upp bilder hihi
#14. åh herregud. det var ju bara 35 min =) tänk om det här kunde gå så snabbt. hehe. fast det är ju iof inte bra om det går för snabbt heller. fast hon kanske hade haft värkar länge innan. vissa väntar ju i det sista med att åka in. min mamma var öppen 9 cm när hon kom in med mig. =O
#15. mamma. ja. känns både underbart och skitnervöst hehe. fast mest underbart =)
#16. tycker faktiskt det var riktigt skönt att jag fick åka hem. tror inte jag skulle kunnat slappna av lika mkt där borta som jag gör nu här hemma. men alla e ju olika =) när är din beräknad?
#17. tack hihi =)

poooh vad roligt! vad löjlig man blir när det gäller sånt här.
lycka nu till. jag kommer att lida med dig… ;)
stora kramar!
Oh vad spännande! Lycka till! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#18 min lille beräknas komma 21/12….
säg inte det believer, det kanske går i ett kryst :D

Lycka till!!!
Gud vad roligt och spännande :D Kommer säkert gå jättebra! :D :D

Är du inte kvar här längre? Har du fått åka?

#25 Sover kanske? :P

Haha sover när man ska till att föda barn. Det tror jag inte.
jag tror hon vilar :)
…fast då kanske hon skulle skrivit att hon skulle gå och vila…
lycka till believer!!!!!!!! :);)
/Elin

Jag tycker iaf att det var väldigt konstigt att hon fick med sig hem starka värktabletter för att döva smärtan. Man ska ju känna värkarna trodde jag. Klart att man kanske känner dom ändå. Men en del tål ju inte starka tabletter och nu när hon ska få barn…….
ja lite konstigt är det ju…
Lycka till! Du måste bara berätta efteråt hur ont det egentligen gjorde.. äe såå nyfiken på detta, som den snart 25-åring jag är och kanske snart blivande mamma… vem vet - Läskigt värre =)

Man kan nog inte berätta i ord hur ont det gör tessa. Det får du uppleva själv. Jag vet ju inte heller. :(
tessa, lisette beskrev det, om jag inte minns fel,som en smärta som inte ens nåns vsta fiende borde få uppleva :P
Nej det förstår jag att det är svårt att beskriva i ord, men man kan ju försöka… =)
Vad tråkigt gejsa, om det är vad du velat =(

Klart jag ville få barn. Vem vill inte det. :)
#37: hmmm… =) Mitt ex som jag inte pratat med på ett par år, frågade mig igår på tel, om jag inte tänkte skaffa barn snart.. jag svarade: - tycker du inte att det räcker med 2 hundar, 2 hästar och en iller?!
Men visst, biologiska klockor har vi väl alla, - vissa bara mer aktiva än andras.. =)
jag är lite smårädd att jag inte ska kunna bli med barn när den dagen är här. min moster kunde inte få egna. så hennes två är provrörs, dock blev hon för ett år sen gravid ändå, visste inte om det och fick akut åka till sjukhuset med magsmärtor, hela buken full med blod och ett…nu ska vi se om jag får det rätt, utomkvedshavandeskap ? tror jag..
#29: Vad innebär "utomkvedshavandeskap"??
fostret växer utanför livmodern…

Usch det är ju livsfarligt. Det kan man t o m dö av.
#41: Ja, usch vad otäckt!
jo det var väl det som var problemet, hon hade åkt hem från jobbet, ringt sin gubbe och sagt att hon inte mådde bra, han kom hem och försökte få henne till sjukhuset, men hon vägrade ju "det går över", sen tvingade han in henne, och fick sitta och "slå" henne i bilen, för hon tuppade av hela tiden, hade dom däremot väntat till dagen efter, så ja, då hade hon nog inte funnits.
tråkigt bara att när hon väl blir gravid på "det vanliga sättet", så blir det såhär…

Ja, det är trist. Men hon har två andra provrörs barn om jag förstod det rätt?
yes, det har hon, fullt friska, tösen är superlik henne och pojken honom. verkligen kopior :)

Fick hon tvillingar eller göra det två ggr?
två gånger. det skiljer nått år på dom, dom är nog 10 och 8 kanske….bra koll jag har :P

Haha, ja nollkoll liksom.
Men konstigt att dom fick göra det två ggr. Men dom kanske gick till privatklinik och betalde själva? Annars får man bara göra det en gång normalt.
dom betalade garanterat själva andra gången, hans pappa ägde ett företag som han sålde och delade sina miljoner med barnen så dom hade nog råd…:P

Haha ja, då kan dom gott betala. Dom fick ju vinst också så. En riktigt bra utdelning att få ett barn av det så……..*asg*
ja precis, det är ju jättebra att det går att få på det sättet också :)

jag är kvar än så länge =)
låg och vilade lite i soffan mellan värkarna. men sova gick inte så bra. precis när jag började slumra till så kom en värk =/
dom har kommit lite oregelbundet nu. för någon timme sen kom dom ganska tätt, så vi ringde till förlossningen. men hon tyckte vi skulle vänta ett tag till, och nu har dom avtagit lite. kommer med typ 10 min. mellanrum och håller bara i sig i 10-30 sek. men det gör ondare och ondare för varje värk. så det är nog på G =)
tabletterna verkade inte hjälpa heller. dom var mest till för att göra mig avslappad, inte för att döva smärtan. Men jag tycker jag har varit ganska lugn ändå, så jag har förvånat mig själv hehe.
Ooh vad spännande :) Lycka till nu!
Åh vad spännande! tredje förlossningen så gick det väldigt snabbt för mig 1,45 min o då forsade hon så att säga ut på fostervattens vågerna för det hade inte gått denna gång!
Hoppas du får en lika lätt förlossning! Ja o du också så klart "Pim" när det är dags!
undrar om du åkt in… hade nog inte haft nerver o vänta hemma när vattnet gått…hade varit lungare inne på sjukhuset m all hjälp som finns där…men som du sa allla är vi olika! Lycka till! eller grattis!??!

Hon skulle ju vara där kl 10 i dag vad som än händer så hon ligger nog kvar där nu. :)

ohohoh har det kommit en believer junior nu kanske? =)
tessa - obeskrivbar smärta. det är verkligen inget man önskar någon. inte ens sin värsta fiende.. ,)
Hoppas att det har gått bra nu beliveri! :D
så spännande!!! Häftigt med dessa små ifokusbebisar!!! Vi frå snart ha en liten ifokusbebistråd!!! ( om det nu inte redan finns)
det var väl du som fick den första mrs-dibs, starta en ;)
jahaa… jamen det kan jag ju göra!!!
;) jag tror du var först…eller ? :)

Åh, vad spännande!
Jag är sååå nyfiken på att höra hur det har gått! =)
Nu kanske bäbisen är ute t.o.m?! :D

Håller tummarna för dig, Malin!

Allt som går att hålla hålls x') Tummar, fingrar, tår :)

hur går det?? nyfiken!!

kommit nån bebis än? :D
Aaaa nu sprängs jag snart, måste få veta, haha.

Med tanke på att hon inte är här, så kan vi ju hoppas att det har blivit en liten William el Isabelle (har för mig att namnet skulle bli så). Men det kan ju ändras när man ser barnet första gången, så var det för mig.

Det finns inget internet på BB vet ni. *fniss*

#71 finns det inte? Då tänker då aldrig jag skaffa barn och föda på BB!!

Haha Dojo förstår det. :)

#71 vad snackar du om? har du glömt bort att ajg stal en dator o skrev om vad som hänt mig? haha =)

Skrev du från BB? Det minns jag inte ens. Har för mig att du kom hem snabbt bara. Skrev du inte från mobilen då? *skäms*

aja jag var på bb i fyra dagar. hade sjuk abstinens! min egen telefon funkar ine att surfa på…
jag tog ju en dator som var inne på förlossningen, loggade in och berättade vad som hänt o skrämde bokstavligt talat skiten ur er all.. ;)

haha ok, nu när du säger det så…….jag börjar minnas nu. *fniss*

Tihiii!
haha, men jag vill veta om det gått bra ;) man sitter ju på nålar typ xD

Ni får nog vänta några dagar ;)
jo det kan jag förstå :) hoppas allt går bra ;)

#80, erkänn du vet ? :P
Hoppas allt går / gått bra iaf! :D
:O mazze, vet du ?!