Medryttare sökes (Skåne)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan.
Eftersom min förra medryttare fick sluta nyligen pga studier så söker jag nu en ny.
Den jag söker måste vara över 15 år, men jag ser gärna att han/hon är över 18.
Du får gärna vara intresserad av dressyr/hoppning och tycka det är roligt att rida i paddock. Självklart finns där tillgång till fina ridvägar.
Om du vill rida för tränare och komma ut och tävla så finns det säkert en lösning för det. Hästen kommer bli "din egen" under dina dagar, vilket innebär att allt stallarbete som finns runt omkring kommer bli ditt ansvar.
På gården finns där en gräspaddock. Gruspaddock samt ridhus med hindermaterial finns 10 minuters skrittväg från gården.
Hästen är ett varmblod vid namn Oliver Lavec. En jättesnäll pojke på 7 år som alltid vill göra rätt för sig. Han är en modig häst som bjuder på det mesta. Aldrig pigg, men inte lat heller. Han har aldrig bockat, skenat och håller inte på med dumheter som att bitas och sparkas.
Oliver är fortfarande under utbildning och behöver därför en ryttare som kan, på ett tydligt sätt, visa honom vad han ska göra.
För körintresserade finns det tillgång till vagn, sele och fina körvägar. Han är väldigt säker och snäll att köra ut med.
Eftersom Oliver har ett dåligt förflutet så gäller det att Du som person kan behålla lugnet och inte skrika, rycka eller dra i honom.
Det kommer skrivas kontrakt/medryttaravtal.
Oliver finns i Trelleborg, Skåne. Busshållplats finns 15 minuters gångavstånd från stallet.
Pm:a mig eller skicka ett mail till nelliejonssonswe@hotmail.se för info och priser.