Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 9498 ggr
[NellieLavec]
9

Rita hästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar ni rita hästar? :) Hur gör ni då? Tecknar ni, eller målar kanske? 

Jag föredrar att rita på dator, om man gör fel blir det inga fula märken eller spår efter den gamla linjen :)

Jag är ingen mästare direkt, och kan verkligen inte rita realistiskt, men tycker om att rita lite "tecknat" om ni förstår vad jag menar :)

Ibland när jag har tråkigt så kan jag bli riktigt sugen på att rita, men fantasin sätter ofta stopp. Så om någon vill ha sin häst avritad (i samma stil som på bilden) så kan ni posta en bild här vettja :) Jag kommer rita den gratis, dock gömma min signatur någonstans i bilden :)

Här är en bild som jag ritat av min häst inatt, kladdade mest ihopa något :)

Praefatio
3

Gör ögonen realistiska på den bilden så har du ju i allra högsta grad en realistisk häst ju :)

Jag tecknar gärna hästar, men har för tillfället ingen ritplatta så det har inte blivit något det senaste. Blev av med ritplattan när jag satt mitt uppe i ett nytt, ofärdigt projekt, steampunkhästen.

[NellieLavec]
0

Nja, för få skuggor på bilden för att jag skulle vilja kalla den realistisk :P

Åhh, jag hade också velat ha en ritplatta :D Jag får sitta och hålla på med mus hela tiden x)

Praefatio
0

Ja, nu när jag klickade upp bilden så håller jag med :) Väldigt fin i alla fall!

Ritplatta är awesome! Måste köpa en ny snart, tecknar jättemycket på datorn och saknar den verkligen.

[NellieLavec]
2

#3 Som arbetslös så får jag nog vänta lite med sånt lyx x) men när jag har råd med det så får jag nog införskaffa en ;)

Zaphix
0

Tecknar och målar mycket hästar, dock aldrig med hjälp av datorn. Tecknar mest med kol och målar med tusch och akvarell.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Caspia
0

Fint! Du får gärna försöka teckna/måla av den här skönheten, det skulle både jag och ägaren uppskatta stort!

Envishet och drömmar

Caspia
0

…eller den här underbara hästen.

Envishet och drömmar

Caspia
0

dubbelpost

Envishet och drömmar

Quirinia
0

Rita gärna av min grabb :)

[NellieLavec]
0

#6, #7 och #8

Jag börjar med era bilder idag, och blir förhoppningsvis klar någon gång ikväll/natt :)

[NellieLavec]
4

Jag hade svårt att avgöra hästens färg. För den ser ganska brun ut på bilden, men samtidigt är skuggorna väldigt gula, så jag tror att det är färgen som framstår som brun. Jag gissade på att hästen är svart med brunt blänk? Hur som helst så såg jag att hästen blev väldigt grå på bilden (tydligen hade jag fel färginställningar på min dator :\) men jag hoppas att du är nöjd ändå :P

Caspia
0

#11. Tack så mycket! Jättefint! Skulle gärna vilja använda bilden på hennes boxskylt, om jag kommer på hur, skulle det vara ok för dig? Hon är "svartbrun" enligt passet och bilden är tagen en kväll när solen stod lågt. Tänkte inte på att det kunde orsaka problem.

Envishet och drömmar

[NellieLavec]
0

Haha nejdå, ingen fara :) Det är klart att man inte tänker på det ;) Absolut, använd bilden hur du vill! :) Sålänge mitt namn får stå kvar i den :)

HumlanochJuvel
0

Du får gärna rita av min ponny :)

[NellieLavec]
2

Här har du den andra hästen :)

[NellieLavec]
5

Här är din bild :)

Luggen hade jag stora problem med, men jag hoppas att det syns att det är en fläta x)

Caspia
0

#15. Titta så fint! Tack så hemskt mycket!!!

Envishet och drömmar

Zabbio
12

Jag målar ganska mycket hästar :) Både torrpastell, skisser, olja och på datorn. En och annan  akvarell har väl också hänt.

Detta är en av de jag gjort på datorn:

http://elftown.com/stuff/DSC_0117k.jpg

Det här är min senaste, en kompis shettis. Olja, 50x50cm.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zadeira
0

Zabbio, du är ruggigt bra på det där! 🙂

[MajaWrangstadh]
0

Du får jättejättejättegärna måla av min också! Vad duktig du är! :)

[NellieLavec]
4

Wow, vad duktig du är! Jag kan aldrig skugga så, hur mycket tid jag än lägger ner i det :P

Jag börjar på den ikväll/imorgon :) Och tack så mycket!

HumlanochJuvel
0

#21 Vad duktig du är!! Tack så jätte mycket :)

MoonysElin
0

Superduktig är du! Vill du blir jag glad om du vill rita av denna :)

MoonysElin
0

eller denna om du hellre vill det, - mig då som du ser :)

[NellieLavec]
3

Här har du :)

WornOut
0

Duktig du är :D

Du får gärna rita min kille om du vill!

[NellieLavec]
2

MoonysElin
0

Tack så mycket! Så fin den blev :)

Jessicahagstrom94
0

Helios du gull, kanske du kan måla av? :D han är dock travhäst men har ridits i dressyr på senaste för att mjuka upp lederna. inte min häst, han står hos Erik Lindegren och mamma är delägare i honom.

[NellieLavec]
2

Varför skulle jag inte rita av honom för att han är travhäst? Äger själv en ridtravare ;)

Här är din bild :) Linjerna blev inte så rena på denna. Sitter vid min pojkväns dator, och han har en sån där "gaming-mus" som är extremt känslig :P

Quirinia
0

#16 Tack så jättemycket!! Den var superfin! :D

WornOut
0

#30 Tack , snyggt :)