Favoritras?
oj. svårt val. Nordsvensk. är nog svaret..
eller shire..eller….haha. det är för många.

Fjording skulle jag nog välja, men jag har inte
testat alla raser så..
nä, det är ju det med, man har ju inte erfarenhet av alla..det är ju ett par stycken..hade ju en fjording/halvblod innan. han var bäst.
jao jag gillar väl alla raser men frieser hästen är så otroligt vacker
och så gillar jag shettisar :P
det har du helt rätt i, friesern är otroligt vacker!

Jag gillar varmblod, måste jag välja en till så blir det nog fullblod

araber!!!!!!!! å shettis me lite……..
hmmm.. beror på till vad… till mig själv som ridhäst så är det väl halvblod oh liknande.
att se på är heeelt klart kallblodstravare! de är sååå fina!sen har jag som väl alla tjejer har, en förkärlek till shire och friser..
måste dock säga att, trots dom är fina, så känne rjag inte särskillt mycket för PRE..dom känns som inte.. hästiga?
de känns mer som dresserade.. jag vet inte vad.. men det är väl för att jag inte känner någon och har bara sett alla otroligt dresserade på filmer och uppvisningar.
Enkelt: shire, frieser och islandshästen. I övrigt är kallblod mina favoriter. Gillar stadiga, grova hästar.
Håller med sessan, shire, frieser, tinker, men jag är också svag för appalosa.
Ja shire och tinker påminner om varandra.
Hmm, måst säga att jag inte vet vad appalosa är för ras
Tror jag ska googla lite

Jag tycker om alla hästraser och det är nog därför jag har Knabstrupper för att avla på dom är som att ha ett smörgåsbord med raser att välja på.
#11 Appalosa är en tigrerad hästras skapad av indianer.
Tycker vi har glömt en bland vanligaste som absolut inte är att förkasta! Varmblod ligger mig och många andra varmt om hjärtat.

Jag tycker om alla raser.
Men mitt hjärta klappar lite varmare för varmbloden faktiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag är så hästtokig så jag älskar alla hästraser. Har ju själv 2 halvblod, en fjording och en islänning.

-Jag gillar alla hästar oavsett ras..
Islandshästen! ;)

1 fjording
2 nordsvensk
3 shettis
4 varmblod
4 tinker

Pinsamt och berätta men vi har hemma: 1 arab, 1 hbl sto, 1 knabstrupper, 1shettis, en korsning nordsvensk/fbl,1 angloarabs korsning ocxh utlånade:Korsn Island, datrmoor och 1 svenska RP och delägare i en blivande starthäst (vabl.)
-Alltså har vi nästan en av varje ras ju..

Ja, du ska ju alltid vara värst………………*asg*

och man skulle ju inte korsa hit och dit… ;)
jag skulle vilja ha en shire.dom är så otroligt snygga.fast alla raser tycker jag ju om.

New foresten är min absoluta favoritras :) men jag gillar även Connemaror Skarpt
// Spader_EliN

rubhel - säg inte att det var din fjording. heeelt underbar!

Lipizzaner är fina gillar även nordsvensk.
PRE eller paint… Det är delat där :)
Fjording o varmblod <3
/Elin

Jag sa ju fjording innan, men det var den fjording jag hade.
Jag tycker inte att det är rasen man tycker om, utan individen.
Man tycker väl inte om en häst bara för dess ras, utan hästens personlighet och egenskaper.

Jag har en ras som jag verkligen brinner för….det e Frieser! Det är min drömhäst den dagen jag verkligen kan så mycket så jag kan visa upp hästen, på ett eller annat sätt……… de e SÅÅÅ otroligt snygga!!
Men sen min Pimmen är jag MYCKET glad för med,ligger mig varmt om hjärtat, ….snygg för att vara varmblod tycker jag……….kram på er!
Lisette>> Nää, tyvärr så är det inte min
Fotade den hingtsten (Harams Romio heter han) i somras på Fjordhest NM & Nordiska i Oslo.

# 30 så OTROLIGT vacker

Shettisar! Underbara små hästar! Men jag gillar också araber, welsh cob och morgan hästar skarpt.

jag ÄLSKAAAR frieserhästen! dom är så vackra så man tror man dööör! underbra….

**helluu.
**hörru, har lite många favvisraser kanske. (:
• sv. ridponny
• shetlandsponny
• arabiskt fbl
• svenskt hbl
• nordsvensk
• varmblod
• m.f
det där var inte i ordning, men men. iaf, mina
favvisraser. ridponnyerna ligger varmast om hjeertat. v
cizzi.

#31 Det håller jag verkligen med om! Jag är totalt nerkärad i den hingsten. Tror han lyckades ganska bra på hoppningen dessutom =)
FJORDINGAR I TINKERHÄSTAR E BÄST!!

Tycker mest om Islandshästar och Engelska och Arabiska fullblod (galoppörer ^^)

new forest. welsh är också en trevlig ras efter mina erfarenheter på ett stuteri + haft egen
Tyska raserna, Engelska fullblod och hölländskt halvblod..
på 1 a plats kommer araben…
nr 2 fjording
nr 3 shettis
nr 4 Islandshäst och sen delar ALLA raser på plats nr 5

1 Shetlandsponny
2 Frieser
3 Nordsvensk
4 Dartmoor
5 Welsh Cob
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
En ras som tillhör min favorit är Irish cob. En sådan blir det någon gång i livet… Men inte sålänge min gamla irländare lever, han är en Irish draugt . Gillar givetvis alla raser, men alla brinner vi väl för något särskilt.
#45 Ooh, Irish cob är en riktigt läcker ras!
Mina favoritraser är halvblod och PRE
oj då!! Tycker om flera raser!!! Alla pållar är ju fina!!! Har ju själv araber!

Jag gillar också flera raser men mitt hjärta klappar nog mest för arab, nordsvensk och mina korsningar då.

Jag har alltid varit medryttare på vbl och blev senare även stolt ägare till en underbar gentleman.
Men jag har mer eller mindre nästan alltid haft en förkärlek för araben (den polska) och nu i vår ska jag bli en stolt ägare till en sådan.
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
min favorit ras är hbl fast en tjusig arab är ju som sagt inte helt fel….tycker jag.
Det finns ju så många fina raser!
Quarter är nog min favvo.. Frieser, Connemara, Engelskt fullblod (är ju skötare till en f.d galoppör så man har ju blivit lite kär xD)..
Engelskt fullblod är min klara favorit!
Sedan är jag svag för russ också, kanske mest för att jag hade hand om ett russto för många år sedan. Hon följde mig som en hund och försvarade mig mot "fiender".
Frieser är ju inte heller så dumma…inte Tinkrar heller förresten…Håller med Talismana, det finns ju så många fina raser!

Helt klart e de russen som mitt hjärta klappar för (undrar om de har nått me o göra att ja har världens underbaraste avelshingst tro
) men givetvis mina få shettisar e lika underbara dom…

#49 äger du Moses el Dine E: Shahin??