Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 434 ggr
elin
0

något så otroligt gulligt..

Nisse har gått i flera månader med en lika gammal valack (5 år)
Men ibland har dom lekt men coskå ibland har dom stått i varsin del av hagen o bara glott. Men för några veckor sen släppte vi en 20 årig varmblodsvalack i hagen. Därför att.. de kanske låter lite hårt men efter som Nisse o Oboy (hennes kompis) varit så kaxiga o lever verkligen upp till trotsaråldern bestämde vi oss för att släppa in honom.
för han e hård men rättvis. Oboy gav med sig och dom blev snabbt goda vänner. Men Nisse o han sparka som bara den på varann.. Nisse vill inte ge sig o absolut inte han heller.. men till sist. Gav hon sig.. Därför hon blev halt. Till en början var Nisse utanför.. Och ville inte alls acceptera att han kommit in i deras hage och tagit hennes bästa vän.
Meen.. för några dagar sen fick jag en chock när jag kom ut.. dom stod och klia på varandra.. och han pussade på henne. Jag blev helt stum men samtidigt såå glad.  Detta fortsatte och dom stod tätt tätt tillsammans när jag hämta henne. Igår när jag hämta henne stod dom t o m och busade med varandra..
Nisse behöver aktivitet och inte varit så lekfull som en unghäst ska vara i hagen vilket gjort mey orolig därför att man ska ju vara barn så länge de går, eller hur? :)
Men igår stod dom o lekte. Och dom e ett sött par. Trots att de skiljer närapå 20 cm i mankhöjd och 15 år i åldersskillnad så e dom väldigt fästa vid varandra.
Jag e så glaad. Tänk er att han på 20 år! Kunde få min häst på 5 år att börja busa som en unghäst ska !!
Tack Niclas!! (20 åringen heter de)
Nisse älskar dey <3 =)

hade bra alla, och hoppas ni blev rörda av min lilla kärlekshistoria.
Ordspråket stämmer i detta fall..
Kärlek börjar alltid med bråk!

tack Niclas än en gång. kram /Elin o Nisse

/Elin

Believer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad gulligt =P

Så där är det med mina 2 hästar. (fast det är inte lika stor åldersskillnad). Lucky är 7 och Kiara är snart 1 år. men de är de bästa kompisarna och busar hela dagarna Skrattande

gejsa
0

Så är det ju med mina hästar också. Min Gobban som är 21 år halvblod/fullblod har alltid tagit hand om mina unghästar. Lekt med dom och fostrat dom. Nu går han ju med min 4 åriga islänning och 3 åriga halvblodsvalacken sorro.

elin
0

ja visst e de gulligt att varken ålder eller storlek kan göra betydelse :)

/Elin