Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 494 ggr
[MinIda]
0

Rädd (?) människa :/

Hej, har haft några inlägg nu här där jag ville ha tips om hur jag skulle tänka och allt. Så imorgon är det ny ridning. Men jag är så nervös så att jag tror jag ska gå sönder. Är i nybörjargruppen denna gång med min kompis som bara ridit en gång i hela sitt liv, då var hon cirka 7 år. Nu ska vi börja rida tillsammans cirka 1 gång i månaden. Jag älskar verkligen ridningen. Men har blivit så nervös, rädd på något sett nu, alla fall för imorgon. Min vän som fick med mig på ridningen och fick mig att gilla det så har ridit där i 5 år nu. Men hon sa att jag antagligen kommer trots att jag bara ridit 3-4 gånger vara bland det bästa, det leder till svårare häst. Är så nervös men ändå så vill jag så mycket. Får inte tag på mina känslor det galopperar runt i mig som dårar. Finns två hästar jag allra helst vill ha en. Den ena har jag haft och den var bra för mig. Den andra har jag aldrig ridit men den är så snäll och lyder bra. Sen finns det några hästar jag kan tänka mig. Men känns som jag inte kommer få någon av de. Vi är cirka 9 stycken i min grupp, om vi räknat rätt. Och det finns exakt 9 ''bättre'' hästar. Men där finns även såna som är lite svårare. Vet att det kanske är dags att testa nya har ju vana om man tar 4 år bakåt. Men det känns som om inte all information kommer fram från hjärnan. 🤔

Ville mest bara skriva av mig, tar mer än gärna emot råd hur jag kan få den lite styrd bättre,tänka på och så. Kanske skulle hjälpa. Nervositeten brukar oftast lägga sig vid stallet, men vill kunna sova något i natt också 🤦‍♂️

Vikan
0

Är den samme ridlärare som sett dig rida förrut?

I så fall ska du känna dig mer… hedrad. Får du av alla en svårare häst, tänk dig att ridläraren tror på att du klarar av hästen! Så har jag alltid känt när jag ska rida en av de jobbiga hästarna. Till exempel har vi en häst som brukade bocka, hon var inte så populära. Med då trodde ridläraren på att jag skulle klara av det. Ställ om det i din hjärna, försök.

Det säger min pappa till mig varje gång… hah

[MinIda]
0

#1 Jo, samma ridlärare men hon som lagar listorna så är inte den som har ridlektionerna för oss. Men dom säger alltid och frågar hur det gått 🙂