Vilken färg?
Ja, så var det ju det där med färger på hästarna. Tycker ni jag har några begränsningar i färgval vad gäller en buckskin häst? (Gulbrun, bork eller vad ni nu kallar det, gul/gyllene häst med mörk man, svans och ben).
Jag tycker att han passar i rött, men det är så populär färg helt plötsligt så det känns som om alla har det på tävlingsbanan. Få jag funderar på en varm ljusgrön färg, men tror ni det passar? Vad har ni för förslag på färg och vad tycker ni jag ska "passa mig för"?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag tycker äpplegrönt eller turkost. Vill man ha lite stilrenare så marinblått. Jag hade dock avstått orange och gult.
Vad menar du med äppelgrönt? Sån där riktigt knallgröna äpplen? Det är lite sån jag tänker också, eller kanske lite mildare grön.
Jag hittade den här paden som jag gillade: http://ridmedoss.com/sv/special-discipliner/western/sadlar/westernpad-tennessee
Men tänker mig kanske egentligen mer åt färgen på den här filten: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=400825&deptid=114&sortType=sortArtnr&sortOrder=DESC
Sån här färg menar jag.
Okej, jag tycker nog den är lite onödigt skrikig. Men det går ju iaf i samma stil som det jag tänker på (iaf mer limegrönt/ljusgrönt/varmt än tex skogsgrönt/turkosgrön/kalla gröna färger).
Vad som passar en häst är väldigt individuellt. Beror på nyansen på pälsen. Jag vet dock en gulblack som har den varmgröna du beskriver och passar bra i den. Testa! Ofta kan man ju lämna tillbaka ett schabrak eller liknande om det inte passar o inte blivit skitigt. Lägg nåt annat under när du kollar färgen.
Min egen lilla brunblack passar i starkrosa o inte alls i lila. Dotterns sköthäst är oxo brunblack men kan inte alls ha rosa. Lila funkar dock jättebra. Det är olika nyanser på deras päls och tur är väl det. (Till saken hör att jag avskyr rosa själv, men min häst kan inte alls ha de blågröna färger jag gillar. Ser jättefel ut på henne. Så jag får stå ut med rosa schabrak. *skratt* Dottern älskar rosa, men lila får duga till "hennes" häst.) Skoj nu när reflex-grejer börjar komma med rosa botten, ser skitsnyggt ut på min lilla märr. Det gula funkar inte alls bra på henne.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#6 Ja den blå färgen var faktiskt riktigt fin. Exakt samma färg på din häst som på min ;P
Jag hade lätt kört på mossgrönt kombinerad med brunt! :D
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter