Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 968 ggr
jn84
0

Flygmyror!

Idag gjorde vi rent badkaret och fyllde på nytt vatten. När vi kom tillbaka till hagen för att släppa ut hästarna så var vattnet helt svart av flygmyror! Jag blev milt sagt förvånad. De har gått i hagen i en månad och visserligen haft lite flugor, men nu var vi borta i kanske 1,5 h och hela ytan var nästan täckt av de äckliga myrorna!

Och nu när jag kom hem och kollade nyheterna stod det här om flygmyreattacker inne i Stockholm. Kanske samma svärm som besökte oss, vi var ju bara 4 mil från Stockholm. Vem vet =)

Cilla89
0

men fyyy :O

steffy
0

fy vad hemskt med så många myror

gejsa
0

Ja, jag läste precis det där. Helt otroligt! Allt blir bara större och större. Invasion av myror, vädret osv.

Alex
0

Uuh… Har vart med om en rejäl flygmyreinvasion… Var typ i Italien tror jag.. Eller nåt land nere i Europa i alla fall ;) GInne i en stad, gick seriöst inte att befinna sig utomhus, var flymyror precis överallt, tänk er att gå igenom en jättesvärm av dem, bara att det inte bara var en svärm utan tjockt i hela stan… Man fick gå in i varenda affärer för att få lite skydd.. >.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Usch vad äckligt! Vi har alltid en svärm hemma  hos oss. Men det är ju lite bara. Många av dom landar på poolduken och en del drunknar där.

Alex
0

Jo det var rätt äckligt kan jag säga..:P Våra små svärmar här är rätt okej i jämförelse ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Jennniie]
0

JOHANNA, när jag va där idag va de värre än igår!! Man såg knappt vattnet eller botten av badkaret! Skit äckligt. Men tog ur dem o fyllde på nytt. Hästarna kom direkt o drack . Stackarna.. Bara dom inte struntar i och dricker nu o blir uttorkade.. Tur att det inte är allt för varmt.. !

[Jennniie]
0

JOHANNA, när jag va där idag va de värre än igår!! Man såg knappt vattnet eller botten av badkaret! Skit äckligt. Men tog ur dem o fyllde på nytt. Hästarna kom direkt o drack . Stackarna.. Bara dom inte struntar i och dricker nu o blir uttorkade.. Tur att det inte är allt för varmt.. !

Abico
0

Fy vad äckligt :O Jag hatar myror, och det blir ju inte bättre för att dom flyger och invaderar städer *rysa*. Usch, nu kliar det över hela kroppen på mig ;P

Hanna 

MiaMaria
0

Isch va äckligt!! Hoppas dom håller sig borta från Enköping bara!! Har fullt upp med dom små svarta på altanen som vi krigar med daglligen…

Zigge-3
0

Usch vad läbbigt, hoppas att de inte kommer till Blekinge bara!

gejsa
0

Överallt i hela Sverige så svärmar just nu flygmyror. Men dom är inte farliga. Dom har bara parat sig och ska bygga ett nytt bo någon annanstans. Dom är absolut inte farliga eller så.

Att svärma betyder att dom lämnar boet. Det tar ca en halvtimma för alla att lämna sitt bo och flyga iväg. När dom väl hittat ett nytt bo tappar dom vingarna.

Vemsan
0

Uuuch!! :S

Hälsningar Vemsan

Vemsan
0

Uuuch!! :S

Hälsningar Vemsan

Vemsan
0

oops, dubbelpost :S

Hälsningar Vemsan