Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1504 ggr
cBrodin
0

Varm jacka

Här nere har hösten börjat göra sig påmind, löven faller och vindarna är inte varma längre (hoppas dock sommaren stannar lite till).

Men fick i alla fall ta fram en tunn jacka idag då jag insåg att min vinterjacka gick sönder förra vintern och inte finns mer. Jag fryser något galet varje vinter och har sparat för att ha råd att köpa en varm vinterjacka denna vintern. Men efter att ha kollat runt hittar jag ingen jacka som verkar riktigt varm, så behöver lite tips. Ska funka som både ridjacka samt stalljacka då jag rider ute hela vinter och stallet är kallstall.

VildaVittra
0

Nu rider jag inte, men är draghundsförare och personligen satsar jag på lager på lagerprincipen. En skaljacka, med en varm tröja under i ex ull. Sedan en väst ovanpå det, då håller man sig varm, utan att förlora rörligheten i armarna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Chestnut
0

Kika i vanliga sportaffärer. Själv har jag satsat på skidjacka från Twintip i år, får väl se om det duger. Testade parkasen de har i senaste Hööks katalogen men den är rätt tunn tycker jag, då kommer skidjackan vara avsevärt smidigare att röra sig i och varmare.

Med vänliga hälsningar
Chess

Dealath
0

Jag har en från mountain horse och den är riktigt varm. Den ser inte varm ut, men jag har ridit i under trettio minusgrader utan att frysa. 😉

Försökte leta på den, men hittade den tyvärr inte.

Elshira
2

Om du fryser finns bara en sak för dig! Overall!

Jag har den från hööks (crw) och de är otroligt varma, hållbara, funktionella och ser väll ändå helt okej ut. Köpte en som jag hade i 6 år innan jag köpte en ny smo jag nu haft i 2 år. 

Har fortfarande den gamla kvar, köpte ny för att jag skitat ner den gamla när jag använt den på annat håll i stallet som hållit på i skogen med ved osv. Den gamla har väll blivit aningen tynnre efter många tvättar men värmer trots det bra!

Helt klart den bästa investeringen jag gjort i klädväg :)

Finns även andra ridoveraller, men de kostar ungefär lika mycket och är ungefär likvärdiga. Givetvis kan man köpa någon overall från jula eller liknande, men de är kanske inte lika funktionella utan skoning, dragkedjor längst ben/under armar osv. Och är väll kanske inte riktigt samma pasform heller, men dock till en billigare peng.

Hakuna matata!

Haannii
0

Jag rider i en Canada Goose, super varm! Fast brukar ha en tjocktröja under på vintern då. men den är verkligen bekväm och man kan ha den även höst/vår :)

Spiritinthesky
1

stalloverallen jag köpte från Hööks förra året var mitt bästa köp någonsin. Kombinerade denna med varma vinterkängor, och vips - jag höll mig varm hela vintern. Inte den smidigaste att rida i, men funkar när man bara ska motionera dom.

Isa Aronsson

www.stallequino.se