Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2360 ggr
[Johannaamy]
0

Köpa sadel

Har du något bra tips på var man kan köpa en bra sadel? Hört mycket negativt om hööks! Någon som vet om sadlarna är bra på börjes?:) För/nackdelar? Tacksam för ärligt svar!😊

hannah96
0

Det bästa hade varit att ta ut en sadelutprovare som har har med sig ett visst antal sadlar, det ska ju både passa dig & hästen! Så det blir rätt ifrån början. Vart bor du?

[Johannaamy]
0

#1 Hade ut en för ett tag sedan men tyckte inte hon var speciellt duktig….:/ Bor i Skåne ,Kristianstad!

hannah96
0

Har hört att stable store ska vara bra, ligger i Kristianstad hade själv tagit ut dom om jag inte hittat en bra i närheten utav Karlshamn. Dom har både begagnat och nytt! =)

Mooniq
0

för många, många år sen hade jag en travare och ringde till Börjes Tingsryd, pratade men en otroligt duktig person, som skickade en sadel som satt som ett smäck på hästen.. 

När jag köpte travaren hade hon en Hubertus Kosack-sadel men mitt högerben somnade efter 30 min. Inte hänt mig förr eller senare.. Men jag var supernöjd med köpet kommer jag ihåg.

Kanske bara tur, vad vet jag.. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Johannaamy]
0

#3 Brukar inte handla på stable store men har jag varit där så tycker jag att det har varit bra grejor! Har inte handlat på stable store på länge men ska nog kolla lite där! Ja dom har både begagnat och nytt vilket jag tycker är bra..;) #4 Har ett varmblodsto , så det är till henne jag letar sadel! Hade faktiskt tänkt att kör upptill börjes i Tingsryd nästa vecka och just kolla på sadel! Men eftersom att Hööks har kommit till Kristianstad så tänkte jag att det var närmare men sen hade jag hört dåligt om deras sadlar , sen visste jag inte om Börjes'!

majaliten
0

Varmblod är oftast raka i ryggen och hägnande kieffer sitter bäst på dessa har en diplomerad och känd utprovare .

[Johannaamy]
0

#6 okej ska kolla lite , tack så mycket!:)

Chestnut
0

Alltså, Hööks säljer rätt bra sadlar också. Visst deras egna märken exempelvis Claridge House är väl inget att hänga i granen men Thorowgood är helt OK sadlar och Pessoa är också bra.

Vad gäller Börjes vet jag dem som varit väldigt nöjda med märket Kingston men man kan inte förvänta sig att de håller i all evighet - personligen skulle jag lägga pengarna hellre på begagnad Kieffer, Stübben eller Passier. 

Har man dock inte så stor erfarenhet av att köpa sadel är det allra bästa att ta ut sadelutprovare.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Johannaamy]
0

#8 Ena av mina vänner hade köpt en Claridge house sadel från Hööks och efter ett tag blev hennes bom svängd!då till hööks är jag nog lite skeptisk till! Okej , hade en Kingston för ett tag sedan rätt så länge sedan helt ok men kanske inte den bästa för den hästen jag har nu! Hade tänkt att ta ut en sadelprovare , har du något förslag?:)

Chestnut
0

#9 Bor i fel del av landet för att kunna hjälpa dig med tips tror jag 🙂

Med vänliga hälsningar
Chess

[Johannaamy]
0

#10 Jaha!:/ Okej! Tack ändå!😊