Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2453 ggr
PimTheGreat
0

repgrimskaft

någon här som vet en bra beskrivning över hur man binder en kabinhake i ett rep????

PimTheGreat
0

*putt* någon?

bubbelbubbel
0

tyvärr inte….=/

wewwa
0

Kan inte förklara det så bra o så beror det på vad det är för rep oxå…

Lorita
0

Det är väldigt enkelt att få snygt, låna en bok om knopar så brukar det finas bra beskrivnigar. Passa också på att lära dig att knyta en pålstek, en väldigt använbar knut när man håller på med hästar. Att jag lärde mig det var det bästa med att ha en båttokig pappa Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

PimTheGreat
0

#4 har en båttokig karl som jag trodde visste, men tyvärr inte. Du vet ingen sida på internet man kan kolla? Tänkte knåpa med det här ikväll…;-)……

thilda-
0

jag vet hur man gör.. men jag e asdålig på att förklara :P hehe

Lorita
0

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[slo]
0

#7 Det stod ju inte direkt hur man skulle göra… Men en bra början iaf :) Jag har funderat på att lära mig splitsa också, men inte kommit till skott än.

PimTheGreat
0

förstod inte riktigt hur man skulle göra….hur man börjar….så kabinhaken sitter ordentligt. Visst jag har fått dit den och den lär nog sitta men det ser ju ut som ett dagisbarn sutttit och knutit…………SkrattandeGenerad

PimTheGreat
0

SLO & THILDA….hur gör ni när ni gör grimskaft???? rita bilder till mig steg för steg….Flört…blir ju galen här…vill sig inte alls…knodden längst ner är ju inte helle så enkel ju…

PimTheGreat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu så….. nu får ni inte skratta åt mig..första gången jag gjort sånt här, och bara knöt lite som jag tyckte….Generad

Här kommer bild….

pippa__
0

blev jättefint tycker jag!!! Inget att skratta åt!!

gejsa
0

Hahahaha, nej då! Ser ju snyggare ut än när jag knöt sist.

PimTheGreat
0

blev ganska nöjd själv…men får väl se om det håller i verkligheten med…..Hemlis…ska bränna lite i ändarna bara med och eltejp på men sen e det klart att användas

[slo]
0

Pimmen, jag kan inte knyta, men har funderat på att lära mig ;) Köpte mitt grimskaft för alldeles för mycket pengar Hemlis Men tycker det är skitbra :D

Tycker inte ditt ser allt för illa ut för att vara första gången! :)

gejsa
0

15# Haha nu kommer det fram.

[slo]
0

Gejsa, vad var det i "Jag har funderat på att lära mig splitsa också, men inte kommit till skott än." som du inte förstod…? Och sålänge jag tycker något är värt vad jag betalat för det, så räcker väl det? Det var mina pengar.

gejsa
0

Tyckte att din gubbe var på första raden denna alltså Hemlis.

men glöm det läste fel helt enkelt.

PimTheGreat
0

#18 vad? fattar noll…hehe

[slo]
0

Hon missförstod mig å de grövsta ;)

gejsa
0

Nej, men glöm det säger jag ju. Jag läste fel helt enkelt. Att du skämdes att du hade gjort ett men inte vågade visa utan köpte ett nytt dyrt i stället. Så fick jag det till. :)

[slo]
0

Aha, nej… Jag har inte ens vågat försöka mig på det än ;) Tänkte lära mig få till grimmor utan beskrivning först… :P

PimTheGreat
0

#22 lära dig grimmor innan grimskaft???? är inte grimmor svårare???????

[slo]
0

Inte vet jag, har inte försökt splitsa grimskaft än… Och man behöver ju en grimma innan man behöver grimskaft, eller hur ;)

wewwa
0

Det blev jättefint Pim. : )

PimTheGreat
0

Tackar!!

DojoKelder
0

Tyckte det blev snyggt!! Skulle kanske anlita dig att göra ett åt mig med.. =)

PimTheGreat
0

#27 hehehe…försöka kan jag alltid göra men vågar inte lova hur resultatet blir…Cool…knöt bara lite

DojoKelder
0

#28 men ditt blev ju bra så det fixar du nog!  =)

PimTheGreat
0

#29 oki… jag försöker gärna. tyckte det var skoj att småpilla med det…..;)

thilda-
0

Glöm inte tejp i ändarna :) trådarna kan ju "snurra upp sig" som jag kallar de hehe ^^,

Jag fick lära mig att göra egna grimskaft på Ridskolan då jag va där och hade Apu :)

PimTheGreat
0

#31 nejdå….ska köpa eltejp till det. Hade inte glömt det…;)) Ska bränna med så håller det ännu bättre

[slo]
0

#32 Jag tycker det blir snyggast att bara bränna av dom… :)