Den där stulna hästen...
…som var uppe i en tråd för inte allt så länge sedan, en brun arab med tecken i ansiktet vid namn Texas om jag inte minns fel, är ett hett ämne på hemsidan Stallet.se. Namnet Texas cirkulerar runt överallt, och det skapas "klubbar" man blir medlem i för att hitta honom… Det dåliga med det är, är att medlemmarna tjänar pengar på det. De skriver ut på sin sida t ex "Vill du bli medlem och kunna rädda stackars Texas? Isåfall skicka ett mejl med ditt stallnamn blablabla och betala 5 sp!". Stallpengar, SP, dvs valutan på stallet.se, är värd riktiga pengar. 1 sp = 1 öre på riktigt. Det finns en "klubb" som har fått in 200 sp (alltså 20 kr) på just Texas…
Är detta verkligen rätt? 
det borde du väl ta upp med den sajten det angår?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
jag tycker det är fel att folk ska tjäna pengar på någon annans olycka.
men det är ju lagligt…..

#1: Ja, jag ska göra det. Det är bara det att jag blir arg… Tjäna pengar på att någon annans häst har blivit stulen 
Men det är ju inte första gången ungarna som håller till på den där sidan har lite skumma idéer…
Stallet.se är ju som en drog för vissa….
Köper sp och vad de nu heter så man får lite extrafunktioner.
Illa, och använda stölden om texas för att få mer sp!
/Elin
#5 Att ens försöka jämföra en hemsida på internet med en drog förstår jag mig faktiskt inte på.
Vissa blir beroende av att försöka bli "kända", dvs. ha massor med besökare, stallpengar osv. Sedan slösar de ju bort riktiga pengar när de skickar SMS eller ringer för att få stallpengar eller guldmedlemskap. Inte riktigt klokt tycker jag.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
#6 vad tycker du jag ska jämföra med då?
Dom är där dag ut o dag in, 24 timmar om dygnet och får ångest om de inte är där. De ska ligga högst upp på toppen av de mest populära stallen, de ska ha mest vänner.
Tro mig, jag vet! Jag har bott på stallet.se för flera år sedan!
/Elin
#7 bra sagt!
Drog = ngt man är väldigt beroende av!
/Elin

jag var medlem på stallet.se innan, asså, fy man blir helt jäkla beroende av den sajten :O
och jag kan ju säga att pappa INTE var glad när jag hade ringt guldmedlemskap för 350 spänn!
Jag är medlem där, men loggar bara in ibland för att kolla mejlen. Var ganska mycket inne innan, fast nu är det så tråkigt! Och de flesta medlemarna är ju inte supersnälla direkt…
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Var medlem förut men slutade när alla började sno och olagligt använda mina bilder där.
Stämmer det verkligen att 1sp är 1 öre? För de som håller i sajten skriver i medlemsavatalet bl.a att stallpengar INTE är riktiga pengar utan bara något som kan användas och brukas på stallet.se.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#12: För att få mer sp så kan man skicka in ett SMS för 10 kr, för det SMS:et får man 100 sp. Alltså är ett SP värt 1 öre.
#13 Jaha du menar så. Men de tjänar ju inte riktiga pengar på sina SP.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling