Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 436 ggr
DianaG
0

Första tävlingen

Hur gick er första tävling?

Vilken gren var det i?

Vad hade ni för häst?

Hur högt om ni hoppade och vilket program om ni red dressyr?

Min var på en shettis som heter Ronja på min gamla ridskola, det var poänghoppning i hagen o hon stack och gjorde sen en tvär sväng. Då ramlade jag av :( Hindren låg på 50cm och sen var det presening man skulle gå över mm.

Alex
0

Allra första var väl en clearroundhoppning på nån ridskoleponny..:P Kommer inte ihåg höjd, men gick felfritt i alla fall ;)

Första islandshästtävlingen var ett KM, tävlade i lätt tölt och lätt fyrgång.. Fyrgången gick väl inte överdrivet bra, i tölten låg jag 6:a efter grundomgången och gick till b-final (fem stycken till a-final så den missade jag precis ;)). Men Þerna vart lite trötter och orkade inte tölta rent och snyggt fyra varv på banan…^^ Så vi kom 9:a till slut.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Elinaa
0

Första tävlingen va på min fjording!

Clear round hoppning, 50cm hihi. Han drog,bocka och reste sig!

Elinaa
0

Första tävlingen va på min fjording!

Clear round hoppning, 50cm hihi. Han drog,bocka och reste sig!

AnnaJohansson
0

Första tävlingen för mig var Skol DM i hästhoppning, på en helt okänd häst och hinder som var 80 cm ;D

tessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första tävlingen tillsammans med min ridtravare Yrla: 29/4-07, "pay and ride"-tävling i hoppning på hemmaplan, 50 och 60 cm, utomhus. Felfritt båda klasserna =)

Believer
0

oj första tävlingen var på nån ridskolehäst när jag va liten.

Men första tävlingen på Lucky var en pay & jump där vi fick rosett i båda klasserna hihi =)

Fabulus
0

Min första tävling var på 70-talet…..

Min egen shettis, en liten A-ponny som jag i princip alltid red barbacka, jag kunde inte sadla själv. Vi åkte till en klubbtävling, var enda startande i en LC kat A, hopp, blir tror jag 60 cm hinder. Stort för en liten ponny och liten tjej. Vi vägrade ut oss på första hindret..

Shettisen hade aldrig sett målade bommar….Bara små grenhinder i skogen.

Nästa gång kom vi runt i alla fall.

Loa-bg
0

En LD clearround på min b-ponny Lipton för 6 år sen. Vi vägrade ut oss på femte hindret och sen gjorde vi en omstart och då fick vi en vägran på tredje och sen vägrade ut oss på femte igen Fundersam 

Fast efter det har jag aldrig vägrat ut mig med honom igen, ingen annan heller för den delen!

PonnyAnnie
0

Det var ett KM på min islänning Lisa.Jag tror att vi hoppade 40 cm & 60 cm.Det var typ för 3½ år sen:)Vi gick felfritt i 40 cm och rev ett i 60 cm.

elin
0

minns ej, många år sedan xD

/Elin

[OliviaT]
0

Min första tävling var på en shettis/welsh hingst , tävlade mkt på den lilla djävulen, hur som helst tävlade vi 70 cm och nollade :)

schvung
0

Min allra första tävling var en clear round hoppning på en ridskolehäst på första ridskolan. Vi gick felfritt och fick en liten medalj, haha.

Murre_Uddiz
0

Det var hoppning typ 40 cm :P Jag hade Monessa. Var typ.. 8 år kanske ? ^^ Och så vann vi. va bara å styra :P nästan .. haha

Murre_Uddiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och monessa är en B-ponny, shettis/russ.