Dåligt samvete...
när man svarar olika inlägg här ex om man har egen häst eller vilka färger man har till hästen/hästarna, vilka vacc man ger osv då får jag dåligt samvete och blir ledsen när jag endast kan skriva Fontane nu!!!! Pim då??? Känns som jag sviker honom….känns fruktansvärt. I inlägget "har ni egen häst" var jag tvungen att skriva med Pim….fast han inte finns med oss längre….så jag kan ju inte hålla på heller! Jag hatar detta livet utan Pim!!! Nu e det jobbigt igen ska ni veta!

Din stackare! Men han lider inte längre. Han sover nu och vet inget. Det är bara du som lider nu. Och saknar honom. Kram.
finns ingen anledning till varför du ska ha dåligt samvete över pim, du gjorde det bästa för honom, och han lär nog tacka dig istället för att klandra dig. tror jag iaf.
Han vill inte att du ska må dåligt sofie.
Han vill att du ska vara glad, ägna tiden åt Fontane o sköta om dig o den lille i magen.
Man ska ta sig tid o sörja, det e jätte viktigt såklart.
Men kom ihåg att han finns med dig, bara det att du inte ser honom. Det här kanske låter luddigt o urbarnsligt, men de hjälper mig att bearbeta bort min saknad efter bastih blandannat att tänka så..
/Elin

jo vet men så himla svårt att bara släppa…
det är svårt att släppa tanken på en kär vän..
men du gjorde ju vad du kunde och det rätta!
du svek INTE honom eftersom du gjorde så att han slapp lida.

tack alla för era ord!!!!

Du sviker inte honom, du har gjort det han behövde. Självklart mår du dåligt av det men du ska absolut inte ha dåligt samvete.

lilla Sofie!! Du vet att du kan ringa mig när helst på dygnet du vill om du behöver prata.. Jag vet precis hur du känner dig och tro mig.. det går inte en dag utan att jag tänker på Dojo.. men se det såhär istället..
Pim hade ALDRIG velat att du ska ha dåligt samvete.. han vet hur högt du älskar honom och hur mycket du saknar honom..
Kände också i början att jag svek men jag VET att Dojo inget hellre ville än att jag ska gå vidare.. inte glömma men gå vidare.
Dojo finns alltid med mig i ALLT jag gör och även när jag är hos Wilma. Han går vid hennes sida och betar.. inte i levande form men han finns där..
Lika så Pim! Han är hos de andra hästarna dagligen och han finns även där när du är där.. Han går inte att se och ta på men jag vet att han finns där. Om så bara i tanken.
#8 aaaw, vackert skrivet! *tårögd*
/Elin

…….ni skriver så fint till mig…. tårarna forsar…

#10 men nu lovar du att du ringer mig om du vill prata!!

#11 jag lovar Dojo!! Tack så mkt! oftast har jag svårt att prata när jag e ledsen…skriver bättre…. men skönt att veta att möjligheten finns! Ni e underbara mina vänner… man märker vilka som e vänner och inte när man är i sådan här sits…

Jag kan bara säga som de andra…
Du ska absolut inte få dåligt samvete.
Pimmen älskar dig och kommer alltid att göra. Att låta honom somna in var det finaste du kunde göra.
Självklart är det jobbigt men du får försöka tänka possitivt. Pim har det underbart däruppe. : )

Gud så fint ni skriver. Blir tårögd ju. Trodde att det bara var jag som var blödig. Men det ser jag ju nu att det inte är.
Håller med dig sofie. Det är lättare att skriva av sin sorg än att prata.
Håller också med alla. Pim har det bra. Inte svek du honom. =/
Jag får också dåligt samvete över mina katter ibland, även fast jag inte borde ha det.. Att jag inte borde släppt ut dom den o den kvällen.. då det hände med dom alltså.. :'(
Vet att det är svårt. Men man måste visst gå vidare. Tur man har vänner <3