Prissättning
Hejsan! Har en ponny som jag ska lägga ut på annons och skulle vilja ha era åsikter ang prissättningen!
-4 år
-Blir maxad c-ponny
-okänd stam, men troligtvis welsh/newforest
-jättesnygg nätt sportmodell, kolsvart
-fint steg hoppar bra
-världens snällaste, socialaste, enklaste ponny!
-går ha själv i stall o hage, rida ut på själv
-99,9% trafiksäker (långtradare, motorcyklar, ja ALLT!)
-glad och framåt i ridningen, inget stark, väldigt fin i hand, bär sig bra i form i alla gångarter.
-flyttar enkelt för skänkel
-tävlat pay n jump 50cm felfritt utan problem
-hoppad terrängbana ca 70-90 cm, går på allt!
-snäll att verka och åka med, en dröm att ha med till nya platser
Med andra ord en kanonponny med superpsyke som kommer bli en stjärna! Men han är bara 4 år ;)
(bilden är inte ny och ponnyn är mer musklad i dagsläget :))
40-60 tusen har ingen aning men ponnyn verkar ligga i den prisklassen om jag gissar rätt :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
15 - 20 000 kr får du nog vara glad över om du får.
Ung, grundriden utan stam. Finns massor av den sorten. Dessutom C-ponny som är en icke så eftertraktad storlek.
Lycka till med försäljningen.
35 hade jag satt.
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Eftersom avelsvärde saknas så hade jag nog satt ut den för ca 30-40 000. Vart ligger den utbildningsmässigt i dressyren? Kapacitet där? Säljs den som hopp/dressyr/fälttävlansämne?
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag tror inte du får mycket för en sådan ponny i dagens läge. Det ligger ute en jätte fin C-ponny, 10 år och har placering upp till LA Och hoppar 1m lätt. Som ligger ute för 70000kr. 30 skulle jag lagt ut den på. Jag köpte min D-ponny 4år inriden för 35 tusen. Säljaren sa att den egentligen gick på 30000kr men att stammen går på 5000kr.
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Tack för svar!
#4 Den går stadigt i form, flyttar sig, har snygga ga luftiga gångarter. Kan säkert bli duktig inom dressyren!
Jag tror att han kommer passa perfekt som fälttävlansponny, då han har så bra psyke, är orädd, har bra gång i grunden och verkar redan nu ha en grymt bra lungkapacitet!
Tror också på 30 000 kr för en sådan ponny, utan att ha sett video eller liknande.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Problemet är att de som söker tävlingsponnyer oftast vill ha ponnyer som de får tävla Avd A med, dvs som är minst 6 år. Ponnyer yngre än så betingar inget större ekonomiskt värde - om de inte är SUPER-talanger.
Mitt råd är att du, om du har möjlighet, fortsätter utbilda den och starta den själv i lite unghästklasser tills den har blivit äldre. Det är betydligt lättare att sälja en färdigutbildad och tävlingsklar ponny och då få vettigt betalt.

#8 Fast dom pengarna det skulle kosta att ha kvar ponnyn och fortsätta utbilda i 1½ år tjänar jag nog inte in sen iaf ;)
Jo, om det är en bra ponny som är väl utbildad.