Träns
Heej ( :
Jag har sätt att många "lindar runt tyglarna(ser ut som det är tyglarna iaf) runt tränset när man inte andvänder det ?
Varför gör man det ?
mvh : )
Det är väl bara för att det ska se snyggt och prydligt ut. Någon annan anledning kan jag inte komma på :)

Aldrig sett eller hört, någon som har en bild?
Jag gör så. Men det är enbart för att hålla ordning bland tränsen så slipper det trassla ihop sig om man har många på samma ställe.

man snurrar käkremmen runt både träns och tyglar. det är väldigt praktiskt om man ska hänga upp tränset om man inte använder det på ett tag.

Även jag gör det för att ha det snyggt och prydligt. Snurrar käkremmen 1,5 varv (så det bildar ett "kors" runt övriga tränset), nosgrimman snurrar jag oxå runt och sätter ihop, alltså inte spänner utan sticker remmen genom remhållarna.
Är det inte så man lär sig på ridskolorna i sverige? här så var vi tvugna att lära oss hänga upp tränsen rätt.. :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
#6 Stämmer. Det fick jag också lära mig i varenda stall jag red i.
Hehe, min ridskola var nog budgetmodell då, för jag har bara sett det i "finare" privatstall 
# 8 bara för att det stall du red i inte lindade sina tyglar så behöver det inte vara budgetmodell ;) det kan bara vara att de hade andra vanor där :D
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se