Äldsta hästen
Vilken är Ridsport.ifokus äldsta häst?
Berätta om din gamla vän..

Jag tror det finns en aspirant här, även om hon inte skrivit på länge.
Hoppas du inte blev sur på mig eleonor för att jag länkade till din sida men jag är imponerad av din häst

Min ponny (Japp) är 22 år, bilder finns på min sida..
Vårt varmblod är född 83. Pigg som en mört!!
det lilla russet är ju någonstans mellan 24-27, olika bud från olika håll, haha, och jag har inte kollat upp det.
men 26 sa ägaren, så då går vi på det. ;P

skönt att se så gamla hästar. det betyder att dom är välvårdade
*eloge*
Min gamling (kbltravare) blir 25 år i juni.
Min kompis hblsto fyller 26 år oxå i juni.
Pållens betekompisar är 29 och 27 år, "ungdommar" på betet är 9 och 15 år.
29-åringen är en korsningsponny, 27-åringen var (dog nu i veckan) en minishettis, 76 cm hög.
Så det blir ett "pensionärsbete" även i år.
Dunder 9, Kalle 15, Lyrik 25, Kita 26, Sally 29

Sungrias häst Maraboy som bor hos oss är 31 år född 1975
Ja min dam blir 22 den 16/5-06 men det är samma här , hon tror nog att hon är 10, det verkar som om alla äldre hästar har energi så det ryker , dom flesta i vårt stall ligger runt 20 år och är super pigga samt busiga.
Min mosters ungerska halvblod blev 32… Men han lever inte sen, jaa, 6-7 år tillbaka, så jag antar att det inte räknas 
Min jobbarkompis hade ett halvblod som blev 36 år, det är några år sedan och var då sveriges äldsta halvblod. Dom bodde någonstans runt österlen. Den slutade sina dagar med en hjärnblödning.
Såg en annons, tror det var på blocket. en ponny på 27 år säljes! Jag blir så illa berörd när man säljer så gamla hästar.. Kan dom inte få ha lugn o ro när dom är så gamla? Eller är det bara jag som tycker det.
Ojoj, det var gammalt!
Jag har hört att den äldsta hästen var en islänning på 48 år!! Undrar om det stämmer

# 13 jag håller med dig, hellre att dom tar bort hästen än skickar den till ett nytt hem!