Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 493 ggr
NovaRoll
0

Fjording

Finns Stoet/valacken för oss att låna på foder under åtminstånde två års tid? till en aktiv familj som söker en allsidig skogsmulle som kan ridas/köras av alla med allround intresse, bör vara max 150 cm, gärna lägre, dock inget tvång MEN trafiksäker till 99% vilket vi inte kan rucka på. Kommer till gård med sju häst varav en är utlånad till anställd på hingsstation, den får leva flockliv och under dom bistra månaderna stå på box nattetid, låter det ev. intressant och du finns i södermanland eller i grannlänen, var inte rädd att kontakte mej här under min sida så vi kan prata mera.

gejsa
0

Det finns ju en fjording till salu här som är 19 år. Kanske något för er.

Själv har jag en fjording som är mycket körd. Men är inte säker på om hon är till 99 % trafiksäker. Varför ska hon vara det? Kör ni i stan eller vad ska hästen användas till? Vad för vagn använder ni?

NovaRoll
0

Vi letar inte efter en häst att köpa utan att ha på långtidsfoder, ALLA våra utom en är 99% säker i trafiken vilket dom bör vara om man ska ta sej någon stans, den skall användas av en HEL familj i ridning och körning, blandat grus, skogs och asfaltskörning/ridning mao allsidig brukning i vagn och under ryttare från 11-58 år dock med betoning trivselhäst 5-6 ggr. i veckan när vi inte är på ovalen med våra tävlingponnier.

gejsa
0

Oj, ursäkta att jag försökte hjälpa dig då. Ska aldrig mer upprepas.

NovaRoll
0

Du frågar och JAG försöker vara uppriktig vilket du verkar ha problem med eftersom du verkar missnöjd med mina svar som för oss i familjen  är mycket väsentliga för att ett ev. utfall ska bli bra Skrattande

NovaRoll
0

Förrästen så har vi i dagsläget rockard till ponnierna och fyrhjulsvagn till nordisen som skulle vara för tung för en fjording, men ny/beg. är på inskaffande innom snar framtid, har några olika vagnar på lut….