Tänka på ?
Hej, jag ska och rida på söndag då ridningen börjar igen.. Meeeeen. Det blev ett liitet problem. Jag åker med mina två kompisar (Ett år äldre än mig) Som rider i en mellangrupp. Och min grupp (Nybörjargrupp) Var två timmar före. Så, vi frågade hon som hade lektionerna om jag kunde komma en timme tidigare, alltså före deras lektion. Men då sa hon att jag ska komma på deras då det ännu finns utrymme. Så, nu sitter jag här och har ridit endast 1 gång iår. Har ridit förut (För cirka 4 år sen) och då var jag faktiskt bra. Men nu är kanske inte lika bra. Kan som det nödvändigaste. Hur man vänder,ökar takt,sitter upp i trav (Okej,det är ju enkelt, men ändå), sitter upp och så. Men några saker har jag helt enkelt glömt. Det gör inte heller saken bättre att det är på finska. Har lärt mig några ord. Och min vän som också ska med ska lära mig de andra. Men är ändå sjukt nervös. Och flera i gruppen är riktigt.. gah. Dom retar alla, är spydiga och så. Men ska strunta i dom. Kommer troligtvis få en häst som heter Blondi,som är lugn i ridningen, men lite sur i boxen. (Hennes förra ägare har slått henne på öronen,benen), (Tycker inte heller om när sadeln ska läggas på.). Men då finns det en annan häst som är jätte snäll,lugn, men även jätte stor. Jag är ju lång (171 cm). Men den är som så hög i manken om inte lite högre. Så…
Men har ni några förslag på vad jag kan tänka extra på. Något speciellt ?

Om de andra i gruppen säger något så var bara stolt över det du faktiskt kan! Låtsas inte vara något som du inte är, utan var stolt över det DU kan om hästar och den nivån DU ligger på. Att dom andra är duktigare har inget med saken att göra, var bara självsäker.
Och passa på att kika på de andra så kanske du kan lära dig något på samma gång :)
#1 Tack. Jo, ska kika noga på de andra. Samt så jag vet vad vi ska göra. Tror dock inte jag på något sätt vågar mig på galoppen 🤔

Om du känner dig osäker på galoppen så säger du bara det till ridläraren så behöver du garanterat inte galoppera :)
Däremot så tycker jag att du ska tänka att galopp är lättare än trav att "sitta i" och så länge du har en snäll häst borde det inte vara några som helst problem! :)
#3 Jo, jag vet. Blondi kan dock ''småbocka'' i början på galopp. Men knappt märkvärdigt. Dom har även en liten envis ponny som heter Ansa. Hade henne förra gången. Envis som tusan, men går trögt. Dock skumpar hon så mycket i traven. 😉
Hur har det gått? :)
Mvh Linnea
#5 Ridlektion är på söndag 😉