Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 386 ggr
Toxxic
0

Hjälp med videobedömning?

Hej!

Jag undrar om någon med stor erfarenhet av unghästar vill hjälpa mig med synpunkter då jag fått videoklipp på en häst jag ev är intresserad av. Det jag undrar över är hur hon ser ut för någon som är objektiv och då både positivt och negativt.

Detta är en korsningsponny på 4 år och tanken är att hon ska vidareutbildas såklart men sedan mest användas till allroundridning av vuxen ryttare men mer inriktat mot hopp än dressyr.

Klipp:

https://www.youtube.com/user/stalljhbergslagen?feature=watch

Lorita
0

Tyvärr paddocken är för mjuk för att man ska kunna bedöma hästen, hon ser samarbetsvillig ut det är det ända omdöme jag kan ge.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

WornOut
0

Det jag rent spontant kan säga av att bara se lite korta filmsnuttar är :

Hästen är väldigt orolig i munnen(bett?hand?tänder?). Ryttaren är ganska stressad i sin sits, detta påverkar förmodligen hästen. Okomplicerad på hinder. Fin bakbensaktivitet. Verkar fin för vikthjälper.

Vet inte om du egentligen är mest intresserad av hur hon går eller "är" eller av om hon är ok rent fysiskt?

Lorita
0

#2 det bedömer jag beror på den alldeles för mjuka sanden, därför går inte filmerna att bedöma

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Toxxic
0

Tack för svar!

#1 Ok, tack för att du tog dig tid att kika iaf :)

#2 Jag är intresserad av vad man får för allmänt intryck av ponnyn, alla synpunkter är till hjälp 🙂