Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 751 ggr
lisette
0

tittat på ny gård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

var hos vår kompis dan igår. han bor en bit utanför röstånga. helt underbart vacker var där. hade kunnat tänka mig att bo där, helt klart.

idag när jag satt på hästryggen så ringde andreas o sa att han hittat en gård vid dan!

åkte ner och tittade när vi hämtat merry.

ligger uppe på söderåsen, otroligt vacker utsikt. mittemot gården finns en annan gård med kor.

kikade in i fönstrena. nytt kök och totalt beboligt som det är nu. det har dock stått tomt i ett år och det har varit ute ett bra tag på internet, så man kan ju undra vad som är fel.

huset är ivf på 115 kvm på bottenplan. sedan är där ett gammal stall och en loge.

logen kommer att bli stall och stallet garage. det är så lågt i tak att det inte går att göra om till häststall utan att det kostar skjortan.

kommer och kommer, men vi ska ringa mäklaren nästa v för att få se hur det ser ut invändigt.

lisette
0

logen.. där dan står hade varit perfekt att göra lösdrift…

lisette
0

andreas står och undrar vad man kan göra här inne

lisette
0

det som är stall numera. till bjälkarna är det ungefär 185 cm

lisette
0

från andra hållet, mot dörren…

lisette
0

vi var över hos grannen och pratade med henne.

det visade sig att de sköter om huset, klipper gräsmattan, städar osv. hon hade inte nycklen själv, annars hade hon släptt in oss så vi kunde ha kikat.

hon sa även att man kan få långtidsarrendera 1 ha i anslutning till stallet av dem om man ville… GULD VÄRT ju!

när jag frågade hur det var med gödsel så sa hon att de alldeles säkert kunde ta hand om det då de själv har gödsel från korna..

verkar ju bra så långt ivarjefall…

utsikt!

lisette
0

för övrigt är det på bilden ovan den marken som man kan arrendera…

lisette
0

när vi körde hemåt såg vi denna spatsera över vägen. blev så glad för jag har aldrig sett en i vilt tillstånd!

Jill_Niss
0

Verkar ju som ett ställe att satsa på ju ;)

Midlingur
0

Menmen… Där har JAG mina hästar :) På Söderåsen alltså. Mysigt ställe :)

bubbelbubbel
0

ååh ! det verkar ju jättefint lisette ! :D
men ska ni behålla erat hus och hyra ut det, eller säljer ni det ?

[slo]
0

Oj vad mysigt :) Men Röstånga, erkänn det bara är för att jag kanske ska jobba där nere som du vill flytta Flört

Cilla89
0

#3 haha, fy tusan, så såg vårt stall ut när vi flyttade ut till gård ;) och taket var typ 175, pappa kunde inte gå där inne, han fick böja sig ;) haha..

Believer
0

vilket mysigt ställe =)

Zadeira
0

Det ser helmysigt ut!

DojoKelder
0

Ser mysigt ut!

lisette
0

#9 finns det mkt ridvägar där? såg bara ett ställe i närheten som hade hästar.

#10 nej det blir väl till att sälja då

#11 vi har faktiskt tittat på hus i röstånga tidigare… ;)

tessa
0

Vad fint det ser ut att vara Lisette, vad sugen man själv blir! =)

gejsa
0

Hur mycket mark ingick i gården då? Ja, stallet såg ju verkligen att ha lågt till tak. Huset är ju svårt att säga något om har ju inte varit inne i det inte ens ni än. :)

lisette
0

till själva gården var det 6000 kvm.

är ganska övertygad om att om man frågar snällt kan man nog få arrendera mer än 1 ha. hon sa nämligen själv att de hade den marken att arrendera ut.

Loa-bg
0

Ligger det PÅ Söderåsen?! Kan du inte säga exakt var det ligger, det är ju mina hemtrakter ;)

Finns gården på nån salusida på nätet? Skulle du kunna länka isåfall? Vi har letat här hemma men inte hittat ngt…

lisette
0

har ni inte hittat?

hemnet, svalöv, gårdar, vega…

lisette
0

nu tipsar du inte din syrra om det loa! ;)

gejsa
0

Hihi akta dig lisette att tala om för mycket ifall dom söker gård. *fniss*

Loa-bg
0

Tihi… Jag tror hon har koll på läget redan! Men ok då, jag ska låta bli ;)

Ok, ska fortsätta leta vidare :) Ni flyttar åt rätt håll iaf, det är ju nära att hälsa på när jag åker dit! Lättare att dra med min mamma också ^^

mazze
0

såg trevligt ut =)

jen
0

vilket mysigt ställe!

jag förstår att ni blev sugna!

Loa-bg
0

Men Lisette!

Det är Kerstins gamla hus, granne till min pappa. Jättefina ridvägar är där… Men huset är nog rätt unkelt… Min syster kände ju Kerstin väl, ja mamma också, men innan Kerstin dog var min syster där en hel del. Hon berättade om att huset var till salu men att det inte skulle gå att sälja, kommer inte ihåg mer vad hon sa. Men hon sa att det var nytt kök, resten är dåligt. Grannarna är inga roliga heller…

CBA
0

Vad härligt Lisette :o)

Vad står det på prislappen då ?

Jag vill oxå flytta och köpa hus *snyftar*

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

davidia
0

va tråkigt om det inte några bra grannar.det är det inte här där vi bor heller.och det är faktiskt tråkigt.visst dom fjäskar väl ibland men….vi håller oss på våran kant!

lisette
0

#27 ;)

då måste din pappa bo i närheten med?

Loa-bg
0

#30 300 m därifrån ;)

Midlingur
0

#16 Ehhhhhhhh…….. 60 mil ridvägar på Söderåsen. Räcker det? ;)