Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 328 ggr
gejsa
0

Vår men utan värme!

I dag såg jag sädesärlan så nu är det äntligen vår. Den var framför bilen när jag åkte till stan mitt på dagen. Dom är tidiga i vår. Brukar komma omkring 13-14 april ung annars. Och ändå är ju våren försenad. Hoppas att den ensamna ärlan klarar att hitta mat innan våren är här på riktigt nu.

Sessan
0

Ja var är värmen? I morse snöade duktigt och på kvällen tittade solen blygsamt fram innan den försvann igen.

När börjar du annars med eksemmedlet? Jag har inte fått mitt ännu!

gejsa
0

Va! Har hon inte skickat det ännu. Det är ju snart 2 månader sedan eller? Det är nog bäst att du ringer henne igen och kollar så att hon inte glömt att skicka det.

Jag börjar när jag känner av knotten lite försiktigt i man och svans.

Sessan
0

Jag ringde i mitten på mars för att höra om hon hade skickat det när de aldrig kom vilket var tur för hon hade tappat min adress. Men nu tycker jag att de borde dyka upp så småningom.

Hoppas int värmen kommer före eksemmedlet då för det behövs bara ett knott så börjar hon klia sig.

gejsa
0

Då tycker jag nog att du ska försöka ringa igen. Så hon fattar att du verkligen vill ha det.

Sessan
0

Jo jag har ju betalat för det redan med så hon får nog lov att skicka det snart. Jag får väl ringa imorron och höra läget men jag gav min nummer ifall det blir något krångel så man tycker ju att det skulle vara påväg hitåt som bäst när hon int har ringt.

Hon sa att hon skulle skicka det genast efter att jag ringt så det har gått en halvmånad nu.

gejsa
0

Har du redan betalat det??? Oj då! Ja, då får hon ju inte glömma att skicka det. Men på två veckor borde det faktist ha kommit fram tycker jag.

Sessan
0

Jo jag for personligen in till banken så att det säkert skulle fara fram (betalar annars via nätet) så pengarna har hon iaf.

Nog ska de komma snart eftersom hon inte ha hört av sig. Isf skulle hon ringa då antar jag. Fast gärna så sku de få komma typ NU! Jag är rädd att de blir varmt och jag står här utan medlet.

bebbe
0

Våra sädesärlor höll tidtabellen även i år, dom brukar synas i vår gödslstack mellan 4-7 april, och dom dök upp (eller ner) i dag.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Jo, men du bor ju så ni får värmen någon vecka minst före oss. Så min sädesärla som jag såg var ju då otroligt tidig.

Marre79
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg det ut idag på dagen