Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1440 ggr
dalsgardsindigo
2013-07-24 10:33
0

Voltige?

Skulle gärna vilja prova Voltige men kan ingenting om just Voltige. Men jag har ridit i 9 år och har 2 egna hästar… Alla klubbar jag hittat (=2) har haft ett professionellt voltigelag och verkar inte lära ut till "nybörjare". Men jag undrar om ni vet någon voltigeklubb som lär ut från början och som inte bara är en grupp på 5 som är jättesammansvetsade, och de kan allt redan. Vill inte vara den enda nybörjaren. Vet ni någon klubb, i Skåne?

Eller lite mer specifikt, mellan Malmö - Ystad området.

// Love,
Mathilda

[NellieLavec]
2013-07-29 16:54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du har egna hästar, varför ber du inte bara en vän longera medans du sitter på? :) Otroligt bra sätt att öva balansen på och man kan utvecklas i sin egen takt. Man kan ju göra oändligt med saker ;) Det är också bra träning för hästen! Jag har t.ex. lärt min häst att stanna såfort ryttaren "ramlar" av (alltså glider av på olika sätt), kan vara bra om man skulle åka i backen när man rider ut ;) Lägger ut en voltige-bild på min häst :)

Cola&Bacardi
2013-07-29 20:10
1

#1 Vad smart :) Hur lärde du din häst att stanna när du gled av? 

Förlåt för OT, TS…

Mvh Linnea 

[NellieLavec]
2013-07-29 20:17
0

(Hoppas att det inte gör något att jag bara svarar OT också, ta annars bort inlägget) Vi longerade i träns med tyglar på, så när personen på gled av (med vilje) så landade hon på fötterna och stannade hästen från marken. Gjorde detta typ fem gånger, tog bort tyglarna och så stannade han även då :) man kan t.ex glida av från rumpan på honom så stannar han och väntar tills man hoppat på igen :)