Måla Stall
Funderar på att måla i stallet, eller ja, funderar. Har bestämt att jag ska måla i stallet. 😉 Problemet är bara, vilken färg ska man använda. Har tänkt ha vitt inne i boxarna för att det ska se luftigare ut. Men ska det vara någon särskild sorts färg, ute, inne..? Har ingen aning. På boxdörrarna samt boxväggarna vill jag också ha någon färg, just nu är den ena mörkt träfärgad och den andra är ljus medan väggen är röd… Ska det vara någon särskild sorts färg?
Undrar också eftersom att vi tror att den ena hade lus i vintras om man ska städa stallet med något medel. Har städat stallet med vatten och såpa nu, men ska det vara något?
Vi använder utomhus färg när vi målat. :) Det håller bättre. Man ska inte använda s.k plastfärg. Varför kommer jag inte ihåg. Men tror att det kunde vara giftig.
För att få bort alla ev. bakterier så kan man använda Virkon S att skrubba med. Då dör alla baktierier. Men det är viktigt att inte använda Virkon varje år då bakterierna kan bli resistenta på detta. Bättre att använda vid behov om man vet/tror att någon sorts smitta finns i stallet :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !