Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1179 ggr
[MajaWrangstadh]
1

Häst och resor

Ni som är studenter (eller ni utan familj och villa i alla fall, hehe) och hästägare - hur ofta är ni ute och reser? Hur löser ni med det hästen i så fall?

Mina största intressen är hästar (såklart) och att resa, tyvärr går ju inte alltid detta hand i hand. ;) Hur löser ni det?

Chestnut
0

Hinner aldrig resa med tanke på hästarna. Tyvärr. 

Men skulle jag verkligen behöva åka bort och det inte är alltför lång tid så skulle nog min mamma och två av mina medryttare kunna hjälpas åt med hästarna.

Med vänliga hälsningar
Chess

viktoria91
1

1 gång på 8 år har jag rest, har haft ponny i 8 år.;) Var borta 1 vecka och stallägaren tog han dom hästen så tog jag hand om hennes när hon åkte bort.

Zaphix
0

Aldrig, har inga pengar till sånt. Istället upptäcker jag Sverige iaf genom att flytta fram och tillbaka för att plugga och jobba här och där.

Åker till vänner i andra städer rätt ofta dock.

Men inga utlandsresor alls.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

viktoria91
0

Kan tillägga att jag reste inrikes, dock ca 130 mil hemifrån.=) Glöm inte skriva fullmakt som kan användas vid skada om du åker iväg.

Alex
0

Jag reser en hel del och gjorde det även som hästägare. Har alltid haft hästen i inackorderingsstall, någon period med fullskötsel så då var det ju definitivt inga problem, men även i ett stall där man själv ansvarade för mockning, intag och att göra i ordning maten så har jag aldrig haft några problem med att få hjälp av någon stallkamrat. Antingen byte av tjänster eller mot betalning. 🙂

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst