Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 395 ggr
Julia-H
0

Stuterier som säljer inridna hästar?

Hej!
Jag är på jakt efter en D-ponny och har kollat runt på hästnet men finner endast mycket få hästar till mitt intresse där, de flesta bor alldeles för långt bort eller är alldeles för dyra.

Jag undrar därför om någon här vet något bra stuteri som säljer inridna hästar? Hittar endast stuterier som säljer unghästar/föl. De behöver inte vara super utbildade, det viktigaste är att den är riden i alla gångarter samt kan det mest grundläggande.

Någon som vet eller någon som vet någon sida där man kan hitta stuterier? :)

Tack på förhand!

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

[[AcsJulia]]
1

När det gäller stuterier så är det svårt eftersom de flesta inriktar sig på en specifik ras. Så att fråga efter en D-ponny då blir väldigt brett… En D-ponny kan vara allt från en fjording, till litet varmblod, till korsning, till welshponny… You name it! :) Så kanske lite mer specifikt om du har tänkt dig en ras eller en korsning och vilken inriktning du har. Det är ju svårt att rekommendera ett renodlat "fjordingdressyrstall" om du är ute efter en smäckrare typ för hoppning eller tvärt om!