Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 4138 ggr
Lisa_
0

Vad rider ni i för sadlar?

Några bra sadeltips? något speciellt märke?                                      Jag blir tvungen att köpa en dressyrsadel så det e mest de jag menar..

bubbelbubbel
0

jag rider i westernsadel, så jag kan inte hjälpa dig..

Luthien89
0

Zaldi är galet sköna dressyrsadlar då speciellt Zaldi atlanta.

Men smaken är som baken - delad.

Anna
0

Rider i allroundsadel för det mesta men ibland i en dressyr, vet ej vad det är för märke, men den är väldigt bekväm och bra tycker jag! Kan kolla nästa gång jag är där.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

me_minie
0

WESTERNSADEL… Men ibland dressyr…

cinna
0

Numer i en ,Longhorn, RA Reiner - westernsadel modell reiningFlört

MEN - när jag höll på med dressyr: Min första var en Lewa, och sedan en Frank Bains (osäker på stavningen).Kan faktiskt rekommendera båda. Lewan var billig och låg bra, Frank B låg bra och var otroligt skön, billig njaäää…

Mandysan
0

Bates är toppen och wintec är hyfsad….

Peppe
0

ta hjälp av en kunnig person och testa dig fram till vad du gillar. måste ju passa hästen och dig

själv har jag en bates caprilli nu

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MiaMaria
0

Jag rider i en Passier Optimum. Gali har en Röösli och båda är underbara! Finns många bra och sköna sadlar. Vilken prisklass är du ute efter? Begagnad eller ny?

#2 Ja verkligen delad smak, jag passar inte i såna sadlar.

Mandysan
0

Jag vill bara passa på och inflika det att jag letar efter ny dressyrsadel, dock med ullstoppning (dvs inte wintec eller bates). Priset spelar ingen roll.

MiaMaria
0

Mandysan - Har du några önskemål? Passar Wintec/bates bra i ryggformen?

Mandysan
0

Japp, en wintec blev utprovad i juli -06 och sitter super när det gäller formen, dock har den gått paj och jag vill ha en dressyrsadel ist…

MiaMaria
0

huuum, ja vad kan man då tänka sig. Wintec är ju relativt raka i bommen, kanske en stübben, men då är dom relativt hårda i sitsen tycker jag. Morris and Nolan kanske. Både bates och wintec finns ju även som ullstoppade och då kan jag varmt rekomendera isabellen, mmm. Känns som om jag behöver snuttan här lite nu, har idé-torka, har ju så många förslag men mitt huvud är inte så klart just nu känns de som.

Mandysan
0

Stübben funkar inte för dom är för smala.. (det var pga en stübben hon fick broskbildningar i bogen)…

Ett märke jag gillar är Prestige men dom kanske är för böjda? Sen har jag även hört att Röösli är bra och dem kan man ju måttbeställa;)…

MiaMaria
1

Ja prestige brukar vara relativt böjda. Rööslin kan jag varmt rekomendera, men räkna med runt 25 tusen för en måttbeställd, men de e de värt, skönare sadel finna inte! =) Ingdams säljer dom www.ingdams.com och dom brukar åka ut på sadelutprovnings och mått-tagnings turne med jämna mellanrum, om du inte har nära dit dvs.

Mandysan
0

I sadelbutiken närmast mig (Nema) så har dom Röösli Pilatus som man kan måttbeställa, men dom kostar ju en slant…

Tur att det inte är jag som ska betala!;) Sen finns det en stor butik till i närheten där dom har 100-150 sadlar inne… Så nästan alla märken finns att få tag på här runt omkring;)

MiaMaria
0

Va toppen!! Åk på båda ställena då o prova mååånga =) De skulle jag ha gjort =) Albion är i princip spikraka i formen.

jn84
0

Jag rider i en billig (1000:-) sadel, men rekommenderar helt klart att köpa en dyrare. Billiga sadlar = dålig kvalitet :(

Mandysan
0

#16# Vi får se hur vi ska göra för Nema måste man åka till (= svårt utan bil) medans Skara (ställe 2) kommer ut… Men vi får se då en annan i stallet oxå är på sadel jakt=)

Så märken som skulle ev kunna passa är:
Morris and Nolan
Röösli
Winte och Bates (ullstoppning)

Jag vill ha mera förslag…;)

MiaMaria
0

Ska klura på lite mer sadlar, så återkommer jag =)

Loa-bg
0

Ehh, ja Lisa… Jag har en jääääätte fin dressyrsadel.. haha! ;)

Isolde
0

jag rider i en Canty en dressyr sadel…Glad

fridak
0

jag har ridit i morris and nolan och dem är jättesköna tycker jag.

lovisa.
0

westernsadel :)

reddie
0

Jag rider i en horse saver syntetsadel, allround.
Funderar på att köpa en bomlös

Mandysan
0

MiaMaria: Hur är Pfiff och Globus?

zandrizen
0

Fjörden går med en Wintec allround och vbl killen har en Stübben Siegfried i hoppmodel. Jag älskar alla stübbens sadlar och framförallt då Siegfrid.

Tarek
0

Jag rider i en crown dressyr sadel, det va kärlek vid första provridningen Flört

Thorsson
0

Jag rider i en allround. En utan märke dock :/

MiaMaria
0

#25 Har för mig att dom är relativt raka

elin
0

Jag rider i en dressyrsadle, av märket Bates, Underbar att rida i!

/Elin

CarCar
0

#25 Jag har en Globus dressyrsadel på min häst som är relativt rak och väldigt bred, tror att det helt klart är värt att prova en sådan =) Tror att även Zaldi kan fungera, det har jag på min C-ponny (dock en hoppsadel) och hon är också väldigt rak och bred..

Tappsveden
0

Jag rider i en bomlös comfort sadel.

Lyrik
0

Lewa Allround, men nu är ju pållen sjuk och skadad =(

jen
0

den skönaste dressyrsadeln jag har ridit i är en Lewa-sadel.

men nu rider jag i Westernsadel bara Glad

[louise80]
0

jag rider i en Pessoa AMO flatback hopp sadel.

Emelie-G
0

Medryttarhästen har en stübben hoppsadel, vet inte exakta modellen. Den ger ett otroligt bra stöd vid hoppning, men det är jobbigt med dressyren eftersom det är enda sadeln han har.

[slo]
0

Stübben Tristan har killen just nu. Sjukt skön :D

Afro
0

Har en allroundsadel till nordisen och en islandssadel(dressyr aktig) till islänningen. De är bra båda två. Glad

Snuttan2
0

Jag ¨älskar Jeremy-Rudge sadlar. Ponnyn har en sådan som däremot inte passar henne, en annan i mitt stall har en hopp-J-Rudge som ar sa underbar den med, & min tränare har en omsydd J.Rudge som ocksa ar underbar!

Jag har svart för en massor av märken :p

Zigge-3
0

Hubertus sadlar brukar vara bra till raka ryggar! Jag rider i cavaletti dressyr sadel, den är underbar ! Även den passar på raka ryggar!

Mixxan
0

jag hade en albion (allround),,underbar! Men fick byta till en farmland poniziana(hopp) skön den med;)

Lina
0

bates dressyyr och hubertus allround

Gyllan
0

wintec och globus tycker ja är sköna :)

NinaToy
0

Jensens .:) Lätt skönast. ;D

Gillar inte hubertus…

tessa
0

Har till min pålla just nu:

• St: Andrews allround mot dressyr
  • Knights hawk, allround, syntetsadel.
  • Bomlös sadel, FitForm.

Gillar Andrewssadeln allra bäst, tyvärr är jag rädd att den är något för smal i bommen för min tös.. Den bomlösa är helt klart skönast, som att sitta i en skön fåtölj ;)

Mandysan
0

putt

ciss
0

En allroundsadel från Frank Bains.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

joytick
0

Erikas (beundy) varmblod Scandal hade en prestige förut, som låg super på honom.. Han har ganska rak rygg med lite halvhög manke.

Här är sadeln

Själv rider jag på en Allround sadel, Continental tror jag att det är.. Den är lite halvhård men den duger :)

Elinaa
0

Rider mest i hoppsadel, märke Morris&nollan :D superduper skön :)

Anna
0

Rider mestadels i en Zaldi-allroundsadel som är väldigt bekväm. Ibland rider jag även i en Stübben-dressyr men den är inte alls bekväm, hård och liten i sätet.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

PimTheGreat
0

jag har en wintec dressyr som är till salu. Superskön att rida i. använder själv westernsadel nu när det är western jag är inriktad på..

Thinka
0

Hubertus allround, wintec allround, westernsadel och när jag hoppar så har jag en kiefer (stavning?)hopp.

Thinka
0

Pim The great vad har du för bomvidd på din wintec dressyr?

[OliviaT]
0

Jag rider  i Wellington Elite, och hoppning - Dominus. Men oavsett vad för sadel du är intresserad av ska du kontaka ww.sadelkammaren.nu hon hjälper dig gärna!

AliceL
0

Jag är kär i Rööslisadlar xD rider sj i en Edinburgh/Kyra K dressyr och en Stübben rex hopp. vill dock ha nya, men dom ligger ju bra så..