OT ej hästar. Min katt linus....
har jag nu varit hos veterinären med… nu är han helt groggy här hemma…. står mer om det på katter.ifokus med bilder om någon är intresserad. Där kan man se vad som kan hända katter emellan när de slåss….
oj oj ! det kunde gått riktigt illa, tur att det inte gjorde det.
men har han bara ett öra ?

#1 Denna stackars mise hade för ca 1 år sedan blodöra. De tömde det först, men när jag kommit hem så var det blodfyllt igen 2 timmar senare så jag fick in igen och då la de dränering där och då bildades brosk. Därför är örat som det är idag. Det finns där men ligger ner……
jahaa, på så sätt ! såg en gång på tv när dom opererade bort halva örat på en katt, dom klippte (!) det så att det såg ut som ett vanligt öra, bara väldigt kort. dom klarar ju sig så det är ju inte nån fara.
jahaa, på så sätt ! såg en gång på tv när dom opererade bort halva örat på en katt, dom klippte (!) det så att det såg ut som ett vanligt öra, bara väldigt kort. dom klarar ju sig så det är ju inte nån fara.

Berätta här i stället. :) Har man sagt A får man säga B vet du? Blev den riven i ögat eller vad?

Kopierat från katter.ifokus
Nu har jag kommit hem från veterinären med Linus. Han hade en böld över hela huvudet, som de misstänker kommit av ett stort bett från en annan katt. Det märkliga är att denna bölden som jag visar på kortet började smått komma igårkväll som först och var så här stor i morse. Svullnaden som var över nosen la sig men då kom bölden istället, så det har varit många symtomer som kommit och gått. Visar bilder på honom före och efter veterinären. Nu ska han gå på antibiotika i 10 dagar och på torsdag ska han in igen och ta bort dräneringen… Skönt att det inte var värre ändå. Kunde ju skadat ögat eller haft en tumör….. min Linus… nu går han här hemma helt groggy….

aj, ja, aj :(

Men usch vad mycket dom måste ha skurit upp för att få bort varet. Stackaren! Dräneringsrör och allt.

han är fortfarande inte pigg… han var inte bra när vi kom in. Hade feber och inte ätit sedan i onsdags…. ganska uttorkad också. Sa till dem där att jag tyckte inte det kändes bra att jag inte fick komma in tidigare än idag. Ringde de på jourtelefonen i fredags… och då var hela hans nos uppsvullen. Rädd det skulle sätta sig på hans andning

Jo, men nu går det säkert åt rätt håll. Sakta men säkert bara varet rinner ut så. En katt har 9 liv som du vet. *ler*

#12 ja, denna katt har varit utsatt….min lille vän….

Usch det såg inte bra ut! Men det verkar ju som det löser sej..=) Lycka till me honom!!
Fy vad det ser ut :/
Hoppas det går bra nu när dom tömt varet.
Hanna
Fy vad det ser ut :/
Hoppas det går bra nu när dom tömt varet.
Hanna

Han har ju väldigt mkt blod och så i sin päls nu vid tratten och även på själva tratten. Det blir ju så, men när vågar man ge sig på att tvätta av det…det måste ju hållas rent me…

VAd sa veterinären och med vad ska du tvätta det? Vänta till i morgon iaf.

endast vatten ska jag tvätta med och hålla dräneringen ren…. hon sa inte när jag skulle börja. jag glömde fråga med…var så mkt annat i huvudet då

Tvätta i morgon du. Men se till att dräneringen inte klibbar ihop. Det måste finnas passage där.

Stackars lilla Linus!! Men hoppas att det går åt rätt håll nu då!!
ajaj stackars misse :(
/Elin

nu sover han här bredvid mej….. känns skönt att veta hur han vill ha det när han e dålig…. han har varit dålig ett antal gånger så jag har märkt när han e lugn och sover….. får bädda till honom bredvid mig inatt så e han nöjd…..sötnosen

Stackaren! Inte lätt att sova med en tratt.

Nämen lilla kissen!!! : |