Nu har det hänt igen!!!!

detta börjar spåra ur :O

Ja, det blir ju oftare och oftare som det händer verkar det som.

Men herregud! Måste ju ha kopplade hundar i parken om dom inte lyder :@ människor! Starkas lilla hund och hans familj :'(
svordom borttagen.

vart är världen påväg?
Sorligt att det skall behöva hända
men gud, va hemskt o sorgligt..
/Elin

min svägerska känner både de drabbade o den som äger hundarna…
är det inte dogo bordoux (stavnin?) hundar?

… känns som världen blir mer och mer okontollerad. och inget kan man göra åt det heller…känns fruktansvärt frustrerande!!!!!!!!!!!

Uuuusch! Nu får det ju vara slut på det där! Räcker det inte?! Kan inte myndigheterna göra något eller?!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Mastiffer stod det att det var som dödade den lilla blandrashunden lisette.
Helt sjuk att det ska behöva hända.
mastiferna dorde ju nästan avlvas.
stakars lilla molle och hans familj.
men gud, det är något sjukt med detta året, har aldrig varit med om så många hund atacker förut

Men anledningen till attackerna tror jag är att fler och fler tycker det är häftigt me "aggressiva" raser… Så man kan ju inte skylla på hunden…det är människan som den stackarn präglas av..

Jo, men jag tror också att vi har fått mycket fler hundar i Sverige också. Det är populärt med hundar ett mode. Sedan mer större och svåra att dressera kanske för nybörjare eller något.

#13 klart det inte är hundens fel. Det är ju människorna som inte klarar hantera dem. Men allt är ju så sjukt! Borde vara HÅRDA kontroller på de som köper de hundarna… egentligen på alla raser för alla kan bli farliga om de hanteras fel…men vissa raser är ju mer farliga än andra och behöver en mer fast och bestämd hand…..

Jo, men felet är ju att uppfödarna inte heller kunniga. Hur ska då dom kolla upp köparna? Dom avlar ju för att tjäna pengar mest.

#16 det är sant….usch….

det finns endast ett fåtal Riktiga uppfödare av renrasig amstaff i sverige (som är en av raserna det gäller). vi köpte av en som fått sin första kull, men hon hade en av sveriges första och största amstaffuppfödare som mentor och var mycket mån om vart valparna hamnade. de "äkta" uppfödarna tycker jag itne ska beskyllas alls, vill ni skylla på uppfödare så skyll på dom som bedriver oseriös avel, men främst på hundägarna. man formar sin hund själv, och visst det är en tuff ras men jag anser inte att dom är farligare än nån annan ras.
en folkkärare hund än vår Aquila får man leta efter
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#15 Lätt att det ska finnas mer hårda kontroller!!! Tråkigt att se att VEM som helst kan skaffa hund i detta samhälle…lättast verkar det va för missbrukarna…USCH!!!
Suck säger jag bara.. Men förhoppningsvis blir det bättre i framtiden… http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1020715,00.html
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag tycker att det ska bli lag på att ha alla hundar kopplade så länge man är på promenad med dom. Ska man ha dom lösa så ska man ha en ordentlig inhägnad i trädgården eller dyl. att släppa den i eller ute på landet där man har stora marker och få mäniskor i närheten. Har man inte möjlighet till detta så ska hunden inte springa lös. Jag bor själv i ett villaområde, hälften av alla familjer här har minst en hund och en tredjedel av dom låter hundarna gå lösa. Så sent som idag kom det en jättelik hund fram till mig när jag var ute, det verkade vara en snäll hund men jag försökte ändå ignorera den, jag tycker inte man ska hälsa alls på främmande hundar om inte ägaren är där och säger att det är OK spc. inte om hunden springer lös. Ägaren kom lugnt gående 5 - 6 meter efter hunden, hon ropade lite på den men det sket väl hunden i, hon fortsatte nosa på mig.
Så, nä.. Det spelar ingen roll hur bra kontroll man har/ tror man har över hunden, den ska inte gå lös i bostadsområden, vad som helst kan hända och även den snällaste och tryggaste hunden kan bli skrämd och i rädslan göra något farligt/ dumt.
Blev lite långt där ^^
Hanna

Men snälla peppe ta inte åt dig på en gång. Vi menade inte specifikt just den rasen. Utan alla uppfödare som inte har rent mjöl i påsen. Fin hund du har förresten. :)

Den länken som Alex visar oss, där står det ju att det är dom allra vanligaste hundraserna som biter. Inte bara "kamphundar". Men det är ju som vi skrev förut att en valp föds inte elak den fostras fel av fel ägare.
#23 Precis, och i vissa fall fel uppfödare som inte är tillräckligt noga med att välja ut sina avelsdjur..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst