Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 705 ggr
micheles
0

snäll sambo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

måste bara dela med mig om att min totalt livrädda sambo har blivit min stalldräng då jag inte kan ta hand om kusen typ pga av foglossning. Han mockat pysslar å skämmer bort henne. Rider dock inte=) men sköter allt praktiskt. då jag är invalid. Ngn mer som tuktat sambon..??=)

micheles
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fiina tjejen

Cilla89
0

så gulligt :D

DojoKelder
0

Min hästrädda sambo var med och red en gång när jag hade min gammelman.. hans komentar var att han tyckte att det gick för sakta.. =)

micheles
0

#3 ha ha ja upp honom får jag nog aldrig.. han hade någon teori om att han måste hoppa från taket å ner om han ska komma upp=)

DojoKelder
0

#4 haha.. då får ni väl hitta en lösning på det med!! =)

MiaMaria
0

Va härligt o ha en sån karl!!! =)

Believer
0

jag har oxå en sån underbar sambo. är höggravid nu och han hjälper mig med allt med hästarna. allt från att mocka till att borsta och gosa med dom. det är verkligen guld värt, jag är honom evigt tacksam =)

micheles
0

#7 ja det är verkligen stort att de e så gulliga..

Fabulus
0

Fast till foglossning och höggraviditet är de väl (hoppas jag) orsaken till….

Pållarna fanns nog före magarna.

Men, visst är det gulligt om än troligen också i grunden av egoistiska skäl, sett biologiskt. Om ni mockar, gosar etc med pållarna riskerar männen (fäderna) att förlora sin avkomma. Alltså, de mockar, gosar etc för att säkra sin avkomma, sen kan de ju alltid uttrycka att det är av kärlek eller för enbart er skull…

Som man bäddar får man ligga. DVS män bör avstå från hästkvinnor som mödrar.

(Är bara lite ironisk, inte allvarlig)

Believer
0

#9. förstår inte riktigt vart du vill komma?

min sambo hjälpte mig med hästarna innan jag blev gravid oxå, och det är inte p.g.a. att "behålla mig". han tycker det är ganska kul helt enkelt.

[slo]
0

#9 *fniss* :P

Jag har inte en sambo, och lär inte behöva nån som hjälper mig i stallet heller om jag blir gravid, för det lär aldrig hända Flört

Mandysan
0

#11 *ASG*

wewwa
0

#11 hahaha XD

Cilla89
0

#11 haha..

Fabulus
0

Vad jag menar är att det vi kallar kärlek, ömhet och vårdande oftast kan förklaras som enbert egoistiska handlingar av sk biologtroende…

DVS att naturen (om vi levt som stenåldersmänniskor eller tidigare) är förklaring till våra "goda handlingar" gentemot varandra.

Stalldräng/hjälp innan gravidietetn, för att vara snäll=mån om att avkommebäraren mår optimalt, för att det är kul= bounding

för att dela intresse=se till att ingen annan hingst hinner före. 

Lite trist eller hur?

Mer romatiskt och gulligt att kalla det kärlek.

Glöm inte att jag är ironisk….

Qvist
0

När jag träffade min sambo så var det bara filmer och serier som gällde….nu 8 år senare vill han ha egen häst och gård. Han hjälper till i stallet med mockning, hämtar spån, ta in hästenoch pysslar om honom och fixar i stallet.

Klasson
0

Jag har faktist en sambo som är hästälskare.. :)

Han gör allt utom mocka(då han har dålig rygg)

Han tar ut,in,hämtar hö,spån,mockar,gosar, ja allt ;)