Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 1063 ggr
WornOut
0

Motivation?

Vart hittar ni motivationen till ridning och träning med pållarna när ni är inne i en "tråkig" period? :)

Behöver lite tips!

ebengtssson
0

*avtryck*

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Trongutten
0

tass

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Tusen
3

Nu på sommaren passa då på att bada eller rid på en längre utflykt och tag med matsäck. Har ni en inkörd häst kan den dra all packning på vagn. Dra ihop några stallkompisar och stick iväg. Är det långt till en sjö eller bra ridvägar, lasta då hästarna och kör med bil och transport dit ni vill. 
Leta upp stigar och vägar i skogen eller fält där ni kan släppa på era hästar så de får sträcka ut i full galopp.

Gör saker ihop med dina ridkompisar. Ha maskeradhoppning eller låtsastävling. Håll ridlektioner för varandra.

Nu på sommaren gäller det att passa på att göra allt möjligt "bus" för att få både häst och ryttare att tända till inför höstens träningar och mörka dagar.

Även dessa utflykter är en typ av träning så det är absolut inte någon bortkastad tid. Både hästar och ryttare behöver ha roligt mellan träningspassen.

Zaphix
2

Motivation är för mig till viss del onödigt.

Av ren vana fortsätter jag motionera och träna hästen även om jag saknar motivation till det. Vet att han behöver det för att må bra, alltså ger jag honom det då jag vill att han ska må bra.

Även när jag verkligen inte känner för att göra något så åker jag till hästen och tränar honom, han ska inte behöva stå bara för att jag saknar motivation.

Men visst, vissa dagar har jag ingen energi till att motionera hästen, och då får han vila eller så tar vi en promenad. Men det är inte så ofta jag inte kan samla ihop energi till det.

Så mitt råd är att strunta i motivationen och fortsätt som vanligt kommer snart motivationen tillbaka. Lättare att få tillbaka motivationen om man har en häst som är igång dessutom.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg