Utevistelse.
Lite nyfiken på hur länge era hästar går ute om dagarna?
Det kan ju variera så himla olika.
Mina små troll kommer iaf ut vid 8 på morgonen, och kommer in mellan 20 och 21. Men snart är det äntligen dax för bete och då får de självklart gå ute dygnet runt 

Mina är också ute länge även nu när det är vinter. Men på sommarbete hör jag till de som också har mina ute dygnet runt.
Vilket här omkring där jag bor anses som vanvård.
Mvh Åsa /hästvanvårdaren ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag släpper ut mina kl 8 och tar in dom vid 8,9 på kvällen

#1 Det låter mer som det e vanvård att låta dem gå ute max 3 timmar som här i Stockholm ju..
-Mina går ut ca 9-tiden -17 (men bara för att jag har ändrade arbetstider, förut gick de ut redan 05:00 och kom in vid 16:30( När Louise kom hem från skolan..)

Ja, men hästarna i min lilla by kan få lunginflammation om de blir blöta av sommarregnet. 
Audiatur et altera pars
# 4 Öh?
Mina kommer ut mellan 8-9 och tas in kl 20, på sommaren går dom ute dygnet runt.

#5: haha, ja så sa nog jag också, på ett ungefär i alla fall. När jag fick utskällning om att jag var en hästplågare som lät mina hästr vara ute då det regnade. Jag kunde ju riskera att de dog. Usch, så dålig häst ägare jag är;-)
Audiatur et altera pars

Våra hästar är ute från 7-8 på morgonen och går in nån gång mellan 15 o 21 på kvällen beroende på vädret.

Dom är ute mellan 10-12 timmar per dag vintertid. Vid snö, regn eller stormar ute tar vi in tidigare.
Flickorna går ut mellan 05:30 och 07(senare tiden på helgen för då vill jag ha sovmorgon) sen tas de in tidigast 20:00. Givetvis går de in tidigare vid regn och storm(snö så har de pyjamas). De fodras fyra gånger per dag.. Men i stort har de fri tillgång då det läggs ut så mkt så att det alltid finns kvar..
Kraftfoder får dock Wieta tre gånger per dag.. Wanilj får två: med mamma på lunch samt på kvällen…

#1. Vanvård? hihi.
Lever då de fria hästarna (som går ute dygnet runt, året om) i vanvård? 
Nu vart ju även jag en hästvanvårdare. 

#11: Jag anser att om det är vanvård som det sägs i min by, ja då hoppas jag att mååånga här inne är hästvanvårdare (i det syftet alltså).
Audiatur et altera pars

ca 10h om dagen…
Min kommer ut vid 8-9-tiden (beror på vem som fodrar, får frukost 7, tar tid att släppa ut 26 hästar!).
In kommer han 16.00

#12. Ja det hoppas jag med! 

Min medryttar häst som är ett arabsto går på lösdrift och det kommer även mitt arabföl få göra när jag får hämta hem den…
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Min går ut mellan 8-9 kommer in mellan 14-15. Jag skulle helst ha henne ute så länge som det är ljust… Men det bestämmer inte jag. Brukar släppa ut henne en extra stund om jag kommer efter intaget.

Våra kommer ut ca 06 på morgon och in runt 18-19….ibland så sent som 21.30 om vi alla råkar jobba kväll till 21.00, vilket händer ibland