Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettraser
Läst 3476 ggr
Ticka
0

Haflinger?

Familje häst för körning, dressyr och skogsritter. Jag rekommenderads Haflinger, små, vikt bärande, bra köregenskaper och bra psyke…

Vad är era erfarenheter?

bubbelbubbel
0

söker du en häst, eller vad menar du ?

KvirrZ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, min enda erfarenhet av haflinger var min ridlägerhäst för något år sedan. En envis liten jäkel som ville bocka av mig när han inte fick som han ville :P Tydligen så hade hans ägere som lånat ut honom till lägret "glömt" att berätta att han inte var inriden första gången han var där. Jag red honom andra gången han var där. Men han var snäll annars :P

- Mvh Emma

Ticka
0

#2 Haha! Vilken osis.Skrattande

Hästar är individer, på det stora hela är det svårt att säga ett en hästras ska vara på ett visst sätt. Varje häst har sina egenskaper.  

Så de jag eftersöker är era erfarenheter av hästrasen. Bra som dåliga.

Monday
0

Har bara ridit haflinger en gång, men är helt frälst. Älskar haflingers nu! :)

http://www.regret-nothing.com

Between
0

Härlig ras! Som är väldigt stabil i sig sjlv och har bra pyske! Fast det är ju från häst till häst hur dom har blivit behandlade osv

bubbelbubbel
0

byebyesandy har ju en haflinger på foder, henne kan du nog få tips ifrån !

kemikal
0

Hade en (i alla fall påstådd) haflinger på ridskolan där jag red som liten. En mycket bra ridskolehäst, gick även med handikappade. Snäll både i ridning och hantering, lite seg men kunde när han ville. Dock kunde han vara lite feg ibland, läskiga hinder, om man öppnade ridhusdörren när han var där inne. Han var under ponnymått men kraftig nog för vuxna med. Bästa minnet är att jag kom tvåa i en hopptävling på honom, jag hade en för stor hjälm och såg inte så mycket, och det gick jättefort för att jag var så orolig för att han skulle stanna på nåt konstigt hinder :P

Anna
0

Har aldrig ridit haflinger men verkligen drömmer om att göra det. De är ju otroligt vackra att se på.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Moxiie
0

Fortuna, en av våra hästar xP

Hon e jättemysig, snäll men pigg, och kan både hoppa & gå fint i dressyr XD

Moxiie
0

Adele <3

Ove-D
0

Vi har en på prov nu i sommar…

LinneaG
0

Jag har haft en haflinger på foder från augusti 06 till april 07.

Ove-D
0

Haflingern som är hos oss på bete är en tillsaluhäst… Ja visserligen utan stam så om det är 100% Haflinger kan man ju aldrig veta…

Ove-D
0

Vad kostar en Haflinger MED stam? Vad kan man begära av en UTAN stam?

bubbelbubbel
0

jag har ett haflingerstuteri en bit bort ove-d, där kostar dom 25000+ ungefär. det var väl visserligen för dom som mest gått som avelsston, men nått i den stilen, för dom iaf.

LinneaG
0

de skulle ha 30.000 för Hades.

bubbelbubbel
0

hade han stam då byebye ?

LinneaG
0

tror det, är inte säker, de sa att han hade alla papper

bubbelbubbel
0
Ledin
0

Ja dom e fina mid sin vita fina man å svans. Dom passar till mycket och olika storlekar på dom oxå.

Galoppan
0

Jag har en haflingerkorsning! Vill ni se bild? =) Hon är min bästis och jag har bara haft henne exakt 1 månad =D

Ove-D
0

Fy vilken kväll… Haflingern har fått sy i bogen efter att ha rivit upp sig efter att ha jagat en av shettisstona… fattar det inte för det brukar vara DE som är jobbiga mot honom… Är skittrött och ska upp kl 05 imorgon bitti… *suck* Jaja… jag flyttade stona till en annan hage så haflingern och fjordingen får lite lugn och ro…

gejsa
0

#22# Usch då! Inte så bra med så stora sår när vi har sommar och allt också. Hoppas det läker bra.

Ove-D
0

#23 Det fick sys så flugorna inte kommer åt sååå lätt iaf… men lite trist för då kan han ju inte ridas… för han är verkligen rolig att rida! Lite mer frammåt än Fjordingen…

Ticka
0

Rolig klippning på fjordingen. :) Och lite kul att se hur dem bredvid varandra. Så söta.

Ove-D
0

#25 ja jag tycker det är lite roligt med att klippa lite roligare…

#23 tackvare bogskydd och vädret (kallt, regnigt och blåsigt) så hålls flugor borta…