Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1099 ggr
AngelicaLMP
0

Flugspray

Ska köpa ny flugspray men behöver tips på vilken man ska köpa. Vilken spray tycker du funkar bäst och vad ligger den i för pris och vart kan jag köpa den? :)

Dealath
2

Ultrashield fungerar bäst. Brukar gå på 269 kr här och finns lite överallt (hööks, granngården etc).

[japptravare]
0

Säger också Ultrashield då det är effektivt och luktar gott :D

Em--ma
0

Jag har Horsewise flugpsray.

Det lockar inte mig att spraya på all giftighet som ultra shield innehåller. Det skulle ju t.o.m tas bort men sedan ändrade dem sig.
Ultra shield är endast tillåtet i Sverige, vilket jag inte kan förstå. Har ni läst varningstexten som upptar nästan halva flaskan? :3

Iofsig har jag inte tittat på Ultra shield det senaste året dom kanske har ändrat innehållet. Jag tycker ändå det e obehagligt att spruta på något gift som stannar i kroppen för alltid eftersom hästen ej får gå till slakt.

Horsewise tycker jag är lika bra i alla fall för skiljepriset. jag betalar 170kr för horsewise och den sprayar jag på varje dag. Men inte mycket åt gången. Det är 60dagar karens på den så den går iaf ut ur kroppen :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Caroline L
0

#3 Ja det är ju nackdelen med Ultrashield tyvärr.. jag använder den på min häst men hade faktist ingen aning om att den stannar i hennes kropp föralltid. Den är ju stark, det kan man inte gå miste om. Hela flaskan är fylld med varningstexter om hur den bland annat sätter långvariga spår i vatten och miljö. Jag ville hitta något bra som verkligen skyddar. Men jag kan inte hålla med #2 lukten är ju inte alls god. Den stannar i stall och slemhinnor jag vet inte hur länge..

cordenia
0

Jag använder Ultrashield.
Står på flaskan att det är 60dagars karens på den med.

Em--ma
0

#5 ja läste det nu att dom har ändrat. men det måste dom gjort från 2013. För 2012's flaskor står det livstid. :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

AngelicaLMP
0

Tack alla för era svar, blir nog Ultrashield ändå, men sjukt det ni skriver, att det var så förut och inte nu. Visste INGET om det då ägaren haft sprayen ett tag så tänkte inte på att läsa, det verkar ju galet att det stannar kvar. #1 #2 #3 #4 #5 #6