Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1205 ggr
JessicaOlin
0

(S) säljes p.g.a flytt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fin vallack säljes för flytt ! Helt underbar pojk som är snäll i ALL hantering och kan gångarterna Inriden och klar har hoppat lite i skogen och tycker de är kul Vill att han kommer till nån som ger han kärlek och uppmärksamhet :) 155 hög ! Frågor får ni gärna ställa ! Pris diskuteras med den intresserade via pm !

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Chestnut
0

Ålder? Utbildningsnivå?

Med vänliga hälsningar
Chess

JessicaOlin
0

3 åring så inte utbildad endast inriden

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Praefatio
0

Vad är det för ras/-er? Hur ser prisbilden ut, snackar vi 10 000 kr, 25 000 kr eller 50 000 kr liksom?

JessicaOlin
0

Nordsvensk/travar korsning pris vet ja inte än men 25 000 tror jag jag vill ha

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

JessicaOlin
0

Med hans grejer vill ja ha 30 000

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

JessicaOlin
0

Kan sänkas vid diskutering !

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Chestnut
3

Är han riden i alla gångarter, tar han galoppfattning lätt? Inhoppad?

Om priset ligger såpass högt med hänsyn till utbildningsnivå är jag inte intresserad.

Med vänliga hälsningar
Chess

Praefatio
0

Ja, det låter onekligen som ett ganska högt pris för en grundriden travarkorsning idag. Hästmarknaden är oerhört svår idag :/ Varje dag läggs det ut ett hundratal hästar på Hästnet, betydligt fler än vad som säljs. Man får nästan ge bort hästarna för att bli av med dem.

JessicaOlin
0

20 000 då? Banken sa att va värd minst 20 000….

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

JessicaOlin
1

Kan tänka mig 20 000 med utrustning

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Praefatio
0

Banken har tyvärr ingen direkt kunskap när det gäller att värdera hästar.

Jag tittar runt åt dig just nu, kikar på vad andra varmblodstravarkorsningar ligger på. 10 000-15 000 kr är vad man verkar få betala, relativt oberoende av vad "den andra halvan" av hästen är och oavsett vilken utrustning som medföljer. Priset blir högre om hästen är mycket välutbildad, 25 000 kr har jag hittat någon för men en går i bra form i galopp på bilden.

Varmblodstravarkorsningar som är dyrare än ~15 000 kr har legat ute många månader, vilket såklart innebär en enorm förlust för ägaren som måste ha sin häst kvar. Bättre att sälja billigare och slippa betala för en häst som bara står.

Det är jättetråkigt att det är så här, det missgynnar både häst och säljare när hästar blir så billiga, men det är tyvärr så marknaden har sett ut de senaste åren.

JessicaOlin
0

Är ni intresserade om ja går ner till 15 000 då

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Praefatio
0

Du har missförstått, just jag är inte intresserad av att köpa, jag var mest nyfiken på hästen för den var väldigt söt :) Hoppas att du hittar en bra köpare.

CorneliaAndersson
1

Åhh, typ min drömhäst :O
De perfekta raserna, perfekt storlek, urfin färg å allt :O

Tror som de andra, tyvärr.
Ser MÅNGA varmblod som t.o.m. är nere på 6000kr, fast att de aldrig ens är startade inom travet, vissa har inte ens dragit sulky/vagn och ändån blir de inte lätt sålda. Även om utrustning medföljer.

Själv älskar jag varmblod, menmen..

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

WornOut
1

Jag tror tyvärr att du kommer få gå ner under 10000 om du vill ha sålt hästen förhållandevis snart. Dels eftersom att det är dom raserna det är. och dels för att hästen bara är tre år och mer eller mindre outbildad.