Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: stallet
Läst 1419 ggr
[jitterbop]
0

Lösdrift, vad betalar ni?

Nyfiken på vad ni betalar för att ha hästen på lösdrift? Vad ingår i hyran?

lillolga
0

1500-1800 inkl moms tar vi för en plats med full service. Då ingår hage med ligghall och elstaket. Fri tillgång på grovfoder eller utfodring 3-4 g/dygn. Strö och muckat varje dag. Salt/mineral Sten. Vatten. Alla har egen box utöver de. Plats i varm sadelkammare med egen garderob. Övriga utrymmen i stallet så som uppbindnings plats, höskulle, plats för vagnar osv. Ridbana av enklare slag som har belysning samt några hinder. Utöver detta kan man hyra transport för 50 kr/gång. Kallhyra 800 kr inkl moms och då fixar du allt ovanstående själv. ,

LeJ
0

400kr per häst i månaden betalar jag, då får mina hästar stora hagar året runt med bete på sommaren, (väljer själv magert el kraftigare bete) ligghall med vattenkopp och tillgång till ridbana. Såklart också uppbindningsplats, sadelkammare…mm..

Inga tjänster ingår, förutom att ägarna såklart fixar med stängsel och sådant, och jag köper foder, halm/strö och allt sådant själv.

Superfint ställe, jag är så nöjd med att vara där och mina hästar trivs verkligen.🙂

amanda04
0

vi har en stallplats ledigt

Dealath
0

I det lösdriftstall min förra medryttarhäst stod (och som vi funderade på att flytta till) kostade det 1500kr i månaden. Då ingick boxplats, fri tillgång på silage, strö (torv, spån eller halm fick man välja), belyst ridbana, sommarhagar och två olika lösdrifthagar,och en otroligt massor av ridvägar.