Vad har ni för hästtransporter?
Som rubriken lyder, vad har ni för hästtransporter?
* Skriv om du är nöjd med den eller kanske inte nöjd (varför)
* Skriv gärna märke, om det är boggi, årsmodell osv
* Gärna bild, men har du inte någon egen kanske den finns på google? 🙂
Jag börjar då 😃Vi kommer köpa en med två sadelkammare i fram till hösten 🙂
"Märke": Boj EH (Extra bred och extra hög)
Årsmodell: 2009/2010
Boggi: Ja
Sadelkammare: Nej 😕
Ca pris: Vet inte vad den kostar ny (runt 90-100.000 skulle jag gissa på) Men vi köpte den för 65.000-70.000 tror jag (?)
Övrigt utrustad: Dubbla takluckor, vadderade bommar, säkerhetsbommar, aluminium golv.
Övrigt: Vi är jättenöjda med den! Hästen åker väldigt stabilt i den och det är 15-års garanti på (aluminium) golvet. Inget dåligt med den alls! Väldigt ljus och rymlig inuti också. Lite dyrare, men absolut värt det! Det blir 10/10 poäng! 🙂
Innan vi tog bort texten med tidigare ägarens namn
Värmlandsvagnen -93. Enkel axel. Väggar och golv bytt för några år sedan. Rampen bytt efter det. Matta bytt och nymålad inuti nu för någon dag sen. Total vikt 1200 kg och lastvikt 560. Duger att åka med men lite mycket ljud i den tycker ja. Omöjligt att ha ljudet på när trailercam är kopplad. Fobo 91. Enkel axel bytt för något år sen. Ska byta väggar och golv i den. Totalvikt 1300 kg och max last 660 kg. Går kanon bra på vägen och märks knappt att man har den på kroken! Eftersom ja leta en funktionsduglig vagn i den billigare prisklassen är ja rätt nöjd med båda, dock känns fobo som en rejälare vagn. Hur vida de är säkert med en axel låter ja vara osagt men litar på tillverkaren och de som utför besiktningen om de säger vagnen är i bra skick att köra djur i.
"Märke": Cheval Liberte
Årsmodell: 2004
Boggi: Ja
Sadelkammare: Ja
Ca pris: Vi köpte den ny för 75.000 kr. 5 år sedan tror jag
Övrigt utrustad: Taklucka, vadderade bommar, mjuk mellanvägg och vadderade väggar, säkerhetsbommar, krubba och mjuk plast som övre baklucka, bra belysning inne.
Övrigt: Hästarna åker fint i den. Dock köpte vi den till våra ponnyer så den är något liten för de stora hästarna. Småfel såsom trasiga handtag, lister, och elfel. Lite trist, men lättfixat som tur är. Dags att byta så om någon är intresserad av att köpa, hör av er!
Googlebild
Isa Aronsson
www.stallequino.se