Efterlyser Maya/ Maja!!! Brun D-ponny.
Jag har letat som en galning efter min fina första ponny Maya (Kan stå Maja i pappren så jag så fint bytte ut en bokstav efter att jag köpt henne från ridskolan). Hon är en brun D-ponny troligtvis född 1994, hon är 146 cm i mkh med vita strån i pannan och hon har en frysmärkning på bogen ; 122.
Hon är av okänd härstamning och ras, påminner om en mindre nordsvensk och är importerad från Irland ev Polen. Maya ska även vara chipmärkt men jag hittar inte kontraktet och kan därmed inte söka på numret. Hon är SÅ genomsnäll, lugn, trygg och fin att vara runt.
Jag är rädd att hon ska ha gått till slakt eftersom jag inte kan hitta henne trots det ovanliga signalementet med frysmärkningen! Dessutom skulle jag känna igen henne på bild/ film för hon har större huvud och längre öron än vad som kanske anses som "vackert".
Älskade henne oändligt dock och hoppas att få veta vart hon håller hus och om hon lever. Jag köpte henne från en ridskola i västsverige och sålde henne till en familj boende på Orust efter bara 1, 5 år, gissar på att det var runt 08-09.
Skriv gärna om ni känner igen detta.