Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 969 ggr
Zadeira
0

Turridningstips

Jag och två kompisar har funderat lite på att ta en dag med turridning (ingen av oss har för tillfället häst att rida), så nu tänkte jag höra om någon har varit på nån turridning i Skåne som ni rekomenderar.

Vi vill inte rida islandshäst, så utöver det får ni gärna tipsa. Vi har ett par som vi väljer mellan,men om någon här har tips är det ju alltid trevligt!

Cilla89
0

varför inte islandshästar? :D dem är ju asgrymma.. har ridit islandshästar i Kiruna när vi var på sommarsemester drä för typ 4 årsedan och i Säfsen nu i vintras på skidsemestern ;)

lisette
0

http://hem.passagen.se/heavenly.shires/  turridning på shire o clydesdales… =)

Zadeira
0

*skrattar*

Största anledningen till "inte islänning" är för att en av tjejerna bara ridit islänning i typ 4 år, så nu när hon är hästlös tyckte hon det skulle vara kulatt prova på "vanlig" häst. Har själv ridit en del islänning och jag skulle gärna göra det igen, men för hennes skull tar vi denna gången "vanliga" hästar.

Cilla89
0

aha, okej..

Zadeira
0

lisette, var är det? låter ju som något jag gäääääärnaövertalar de andra till ;)

lisette
0

har för mig att det är ängelholm. de hade en bra hemsida innan, men ring o kolla med dem!

Zadeira
0

Det ska jag absolut göra!