Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthästjuridik
Läst 1025 ggr
Dealath
0

Är det normalt?

Vi ska köpa en häst nu som besiktades i Onsdags och jag undrar om det är normalt att ägaren inte hör av sig samma dag/dagen efter utan tar några dagar på sig?  

Hehe, jag har dåligt tålamod och är så förväntansfull, och samtidigt orolig att hästen inte gick igenom besiktingen. Man vill ju ha hästen "nu". 😉

Hur länge tycker ni att man ska vänta innan man själv ringer? 🙂

Cilla89a
1

Vad hade ni avtalat? Att säljaren skulle ringa dig efter besiktningen?

Jag hade nog varit lite orolig om jag varit köpare och inte säljaren ringer ganska omgående efter besiktning, mina första tankar är att säljaren ångrat sig, eller att hästen inte gått igenom besiktningen. 

Dem 3 gånger jag sålt hästar, så har jag ringt upp säljaren omgående efter besiktningen, men det hade vi avtalat innan.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dealath
0

#1 Vi hade inte avtalat något. Så jag vet inte 🤐

Skunken
0

Jag hade dragit öronen åt mig, en seriös säljare ringer ju upp och berättar hur besiktningen gick på en gång! Själv har jag alltid varit med på besiktningarna för att kunna bilda mig en egen uppfattning om vad som händer och vad veterinären säger! Annars får man en partisk bild av själv besiktningen!

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

PennyScarlett
0

Det luktar dåliga affärer lång väg…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Dealath
0

#3 Well, de bor fem timmar ifrån så det var inte möjligt att åka upp för det. 

Och nej, det är "dåliga affärer". Min mamma ringde och hästen hade en inflammation så de var in med honom och fick honom behandlad dagen efter. Sedan hade hon inte tänkt på ringa eller något för att de fått fullt upp.