Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 960 ggr
ebengtssson
1

ridsporten

Någon som vet vilken gren (hoppning, fälttävlan, dressyr o.s.v)som har flest utövare och hur ser det ut i övriga Europa?

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

lillalycka
0

Hoppning skulle jag gissa på utan tvekan. I Tyskland kan det möjligtvis vara större dressyr.. England + Irland har fler utövare av fälttävlan en oss. Utförligare svar kan du inte få av mig, heh : ) skulle också tycka att det var intressant att veta exakt!

lillalycka
0

I Tyskland kan det möjligtvis vara störra med dressyr*

Ankiforever
0

Hej !

Asså jag kommer från Tyskland och dem  har större med hoppning och dressyr. Vi har mer voltig t.ex än i Sverige. Men vi tävlar mer häst än ponny. Det finns ponnyer men med dem tävlar man  1,30m -170m. Men i England är det större med dressyr  :)

bunnyheart
0

Fälttävlan är störst i världen (hade ett skolprojekt om ridsporten) men i bara Europa vet jag inte… 🙂

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Gullan_J
0

Skulle tro att hoppning är störst.

-Bättre ökänd än okänd

ebengtssson
0

Detta är en gammal tråd från 2012, har redan fått svar på frågorna ;)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Emshify
1

#3 Vad menar du med att "Det finns ponnyer men med dem tävlar man  1,30m -170m"? :)