ridsporten
Någon som vet vilken gren (hoppning, fälttävlan, dressyr o.s.v)som har flest utövare och hur ser det ut i övriga Europa?
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Hoppning skulle jag gissa på utan tvekan. I Tyskland kan det möjligtvis vara större dressyr.. England + Irland har fler utövare av fälttävlan en oss. Utförligare svar kan du inte få av mig, heh : ) skulle också tycka att det var intressant att veta exakt!
I Tyskland kan det möjligtvis vara störra med dressyr*
Hej !
Asså jag kommer från Tyskland och dem har större med hoppning och dressyr. Vi har mer voltig t.ex än i Sverige. Men vi tävlar mer häst än ponny. Det finns ponnyer men med dem tävlar man 1,30m -170m. Men i England är det större med dressyr :)

Fälttävlan är störst i världen (hade ett skolprojekt om ridsporten) men i bara Europa vet jag inte… 🙂
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Skulle tro att hoppning är störst.
-Bättre ökänd än okänd
Detta är en gammal tråd från 2012, har redan fått svar på frågorna ;)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
#3 Vad menar du med att "Det finns ponnyer men med dem tävlar man 1,30m -170m"? :)