För lång?
Hej, jag köpte en 2 1/2-åring för lite över ett halvår sedan (hon är tre nu) som är i dagsläget 142 cm i manken. Hade hoppats på att hon skulle bli lite högre men verkar stå stilla i växten just nu (får väl se om hon kommer i någon växtperiod igen. Jag är 20 år och 157 cm lång och väger ca 55 kg. Ska ha henne til hobbyridning, både dressyr och hoppning. NU kommer min nojja in. Tycket ni jag är för lång för henne? Hon är arab/welsh korsning så ganska smäcker i typen (har dock nästan inte några muskler nu så jag hoppas hon breddar på sig lite sen) Har inga ridbilder ännu då vi inte ridit något, bara suttit på henne och gått lite. Men vad tror ni, kommer hon bli för liten för mig? *nojjig* 😕
Bilden ser ni mig och hon bredvid varandra.
Med vänliga hälsningar Ylva och Disney! 
“There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man.”
Den här bilden är från när vi tittade på henne i höstas. Då var hon alltså 2 1/2 år. Jag som står bredvid henne. Supersvårt att veta när man inte kan se mig på henne. Men har inga bättre bilder tyvärr 😕
“There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man.”
Jag tycker absolut inte att du är för lång, hon kan ju dessutom växa några cm till 🙂
Jagbörjar 163 och rhar ridigt B ponny och c ponny och D ponny de ser helt naturligt ut

Du är perfekt, ett bra rikt mått är att hästens mankhöjd din inte ska vara lägre än din axel 😉
tack alla :) blir lite skeptisk när man tänker själv och tänker man för mycket blir man ännu mer säker på att hon kommer bli för liten…. Men vad kul att ni tror hon kommer passa! Blir ju inte längre än såhär :)

Jag är 159,5 cm och min d-ponny är 145 cm, helt perfekt. ;) Min sambo på ca 183 cm rider henne också ibland, så fel ser det inte!
Jag är 167(,5) och har köpt en maxad D som jag nästan ser för liten ut på. Så det borde inte vara några problem, speciellt i och med att hon växer några år till. :)
Hade du varit 12 år hade ingen tyckt att du varit för stor ens för en B-ponny. Folk hänger upp sig så väldigt på åldern på ryttaren.
#8 väldigt sant! Har ju ridit några b-ponnysar på ridskolan jag jobbar men bara i "tillridningssyfte" alltså inte långsiktiga mål direkt. Och det har funkat rätt bra även om jag tyckt jag varit lite för lång för dom ;)
Du är inte för lång och hon är bara ett barn än sålänge. Man brukar säga att hästar växer fram tills de är 5-6 år så hon har ju fortfarande inte sin vuxna färdiga kropp. Har hon arab i sig så kommer hon att vara stark :) Tycker ni ser jättefina ut ihop!
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter