trött av peniccilin
Wambezi får ju peniccilin nu.
men jag tycker inte han är som han brukar vara. lite trött och nästan deppig.
hur har era hästar reagerat på peniccilinet?
vi människor brukar ju kunna bli hängiga av det, kanske samma hos hästarna?
min förra häst blev pigg när hon fick penicillinet.

mkt möjligt..
Lyrik blev inte trött när han fick pc-sprutor 5 dagar pga han slet sönder ena näsborren för 4 år sedan. Men sen fick han en varböld på halsen 2 månader efteråt pga felsprutning av en hästägare i det stall jag stod i då (Surmulen). 
#2 oj, hur kunde det komma sig?
hur lång tid tog det innan bölden var borta?
Han sprutade på fel ställe, uppe i mankammen…
Lyrik började klia sig i hagen 2 mån senare, trodde nästan att det var exem. Sen blev det en stor bula där han hade sprutade fel. Som sprack upp och blev till en stor böld. Fick tömma den på megamkt var, flera dagar. Tvätta med mild tvål och spruta i pc-salva. Tror att det tog 3 veckor innan den läkte ihop och försvann.
hmm, hur kan man spruta så fel?
jag blir lite fundersam varför han verkar så hängig…
han har ju även tunnat ur lite över korset och i flankerna.
börjar fundera lite om att det kan vara pga att han flyttat till nytt stall?
#5 Vet ej. Första 2 dagarna fick jag hjälp av stallägaren (vill ej spruta själv). 3 dagen skulle jag få hjälp av denna hästägare som sa att han kunde detta, hade gjort det förut.
Lyrik skulle ha 40 ml PC 1gg/dag i 5 dagar. Men han tog för mkt och slabbade med, hälften hamnade utanför. Sen skulle Lyrik stå i gången, ej i boxen. Jag såg ej då var han sprutade, höll i Lyrik som inte gillade hans sprutning alls. Är annars världens lättaste att spruta, kan göra det lös i boxen. Det gjorde väl ont att få pc däruppe,precis under manen… Sen blev det en bula där han stack, som försvann efter några dagar.
Stallägaren sprutade de 2 sista dagarna, Lyrik var rädd, men så länge jag var brevid så gick det bra. Är ff rädd för att bli sprutad, men det går bra om veterinären är lugn och jag är med.

Jen vad har hänt eftersom han behöver äta penicillin då?
han har fått en varböld.
kolla tråden "3ggr,men ingen semester" där står det 

Aha, dit har jag inte hunnit än att läsa. Hihi
imorrn ska jag prata med vet igen. Då ska jag passa på att fråga om hängigheten hos honom

Maggan fick penecilin 10 dar men jag märke aldrig att hon blev tröttare eller så… =/