Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 684 ggr
[slo]
0

OT 2 alternativ...

Jag har problem med boende, jobb och stallplats :P

Alternativ 1: Bor kvar hemma, ungefär 3 mil söder om Göteborg och försöker fixa ett jobb inne i stan eftersom stallet jag vill stå i ligger på andra sidan stan. Då gör det inget att jag får runt 4 mil till stallet enkel väg, eftersom jag ändå är i krokarna och jobbar på dagarna… Dom har inte jättestora hagar, var rätt lerigt där i vintras och inte jättebra ridvägar i naturen. Dock står min syster och några kompisar där och vi har kul tillsammans, väldigt trevligt samt det finns en väldigt bra paddock.

Alternativ 2: Jag flyttar åt andra hållet, själv. Måste alltså hitta ett boende att hyra samt ett jobb på landet. Detta stallet är större, det finns ridhus, rundcorall och grymt mycket natur att rida i. Känner dom som äger det och några av inackorderingarna, men inte alls så väl som i det andra stallet. Dessutom är det några hundralappar dyrare än det andra stallet även om jag har för mig att det ingår fler tjänster…

Flytta hemifrån har jag inga problem med, hade varit skitskönt… Fast det är väldans billigt och bekvämt att bo kvar hemma, behöver aldrig laga mat, finns alltid någon att snacka med hemma…

Hur hade ni gjort? Nu kan det vara lite luddigt beskrivet men fråga gärna :)

bubbelbubbel
0

eh, jaa du, det är ju alltid skönt att flytta hemifrån, men det är ju också smidigt att bo hemma…:P

men innan du vet om du har jobb eller inte, så hade nog jag stannat hemma.

reddie
0

Vet inte med stallen, men jag skulle nog se till att skaffa ett eget boende. Inte nalla mer på mamsen nu - du är ju vuxen. Fasen 21 år- då hade jag sambo, hus och var på smällen….Oskyldig

Lorita
0

Hitta ett jobb och låt det styra ditt val.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Between
0

Hadde valt alternativ 2, men det beror ju på vilken relation man har till sin familj, jag skulle inte tvivla en dag på att flytta om man har pengar !

[slo]
0

#2 Haha :p Jag bor faktsikt hos pappsen ;)

Fast jag vet inte hur det funkar… Kan man söka jobb, även om man inte är säker på att man kan ta det om man blir anställd? Känns ju lite surt om jag fixar ett jobb, och sen får för långt att åka på grund av att jag inte hittar någon bostad…

Lorita
0

Ja, det kan du, bostad det fixar sig alltid

[slo]
0

Lorita, säg inte för mycket nu… Då blir vi inte nästan-hästgrannar Flört

Jag är förresten mer sugen på alternativ två, det glömde jag nog skriva… Fast det är mer komplikationer. :P

Cilla89
0

hade nog först hittat ett jobb innan jag bestämt mig för att flytta eller ej..

Maja
0

Alternativ 3: Hittar en egen lägenhet, stallar upp fru Prick i garaget, låter även Maja bo i lägenheten där medan hon pluggar.. :D

AliceL
0

Maja har alltid rätt ^^

Maja
0

Duktig Alice!! ^^

Mandysan
0

Majas alternativ låter bra ;)^^

wewwa
0

Jag skulle nog försöka hitta ett fast jobb och flytta sedan kanske… : )
Du vill inte avslöja eller ge fler ledtrådar på var ungefär(?), för denna sidan (norr om stan) bor jag… haha : D

Lorita
0

#13 Öbo som jag Flört

wewwa
0

Jaha, just det. Generad Jag borde gå o lägga mig… haha  Skrattande

[slo]
0

Maja, du är toksämst :P

Hästen, har inte vi kommit fram till attt du vet vart det stallet ligger redan? ;)

wewwa
0

#16 Nää det vet jag inte. ; P *övertrött* haha : )

Maja
0

#16 - TOKAAAAAAAJ!! ^^

Believer
0

hade valt alternativ 2. men se till att skaffa ett fast jobb innan du flyttar. inte kul ifall du blir av med jobbet och står där med en hyra att betala =)

davidia
0

hade jag vart du så hade jag nog skaffat jobb först sen boende så man vet att hyran kan betalas.

wewwa
0

#16 Hahaha måste skratta åt mig själv. Idag är jag vaken o nu har jag läst meningen rätt, ja, jag vet var stället ligger ungefär, (har iaf åkt förbi)… xD